براساس مطالعات انجام شده، مصرف سه یا چهار عدد تخم مرغ در هفته، خطر ابتلا به مرگ زودرس و بیماری‌های قلبی را افزایش می دهد.
کد خبر: ۱۱۹۷۷۵۸
خطر مرگ زودرس با مصرف 3 عدد تخم مرغ در هفته

به گزارش جام جم آنلاین از مهر ، مطالعات اخیر نشان می‌دهد، کسانی که در هفته سه یا چهار عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و مرگ زودرس در آن‌ها نسبت به کسانی که کم‌تر استفاده می‌کنند، بیشتر است.

پژوهشگران آمریکایی طی یک دوره ۶ ماهه، با بررسی ۲۹ هزار نفر از افرادی که در هفته سه یا چهار تخم مرغ مصرف می‌کردند شمار افرادی که به این دلیل دچار عارضه‌های مختلف شده اند را منتشر کردند.

بر این اساس، ۵ هزار و ۴۰۰ نفر دچار حوادث قلبی و عروقی، بیش از هزار و ۳۰۰ نفر سکته مغزی، نزدیک به هزار و ۹۰۰ نفر به نارسایی قلبی و بیش از ۶ هزار نفر بر اثر دلایل مختلف جان خود را از دست داده اند.

یافته نشان می‌دهد، مصرف روزانه نصف یک تخم مرغ، ۱.۱ درصد خطر بیمارهای مربوط به کلسترول و ۱.۹ درصد خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

به علاوه مصرف روزانه ۳۰۰ میلی گرم کلسترول که زرده تخم مرغ یکی از اصلی ترین منابع آن است، احتمال ابتلاء به بیمارهای قلبی را ۳.۲ درصد و احتمال مرگ زودرس را ۴.۴ درصد افزایش می‌دهد.

البته به گفته محققان تخم مرغ یک منبع غذایی مغذی و ضروری برای بدن است و نباید از مصرف آن غافل شد و تنها باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها