تیمی از محققان توانستند با استفاده از یک فرایند هوشمند «کورکومین» را قادر به نابودی سلول های سرطانی کنند.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۳۷
زردچوبه قاتل سلول های سرطانی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، کورکومین یک ماده فعال در زردچوبه است که عامل رنگ زرد این ادویه محسوب می شود. زردچوبه دارای خواص قدرتمند ضدالتهابی بوده و یک آنتی اکسیدان قوی است.

کورکومین دارای خواص ضدسرطانی هم هست، اما انحلال پذیری ضعیف آن در آب مانع از کاربرد بالینی آن در درمان سرطان شده است. دارو باید در آب قابل حل باشد در غیر اینصورت در جریان خون جاری نمی شود.

علیرغم دهه ها تحقیق در این زمینه، توسعه یک شیوه موثر که بتواند کورکومین با قابلیت حل ضعیف در آب را به سلول های سرطانی منتقل کند، همنان یک چالش باقی مانده بود.

حال محققانی از دانشگاه ایلینوی و دانشگاه یوتا آمریکا موفق به دستیابی به یک شیوه جدید شده اند. این محققان به سرپرستی «دیپانجان پن»، از دانشگاه ایلینوی، توانستند با افزایش قابلیت انحلال پذیری کورکومین، آن را وارد تومورها کرده و سلول های سرطانی را نابود کنند.

در حال حاضر از پلاتین به عنوان عامل درمانی سرطان در کلینیک ها استفاده می شود. حال محققان قصد دارند با داروی متشکل از ترکیب پلاتین و کورکومین سرطان را درمان کنند.

پن در این باره توضیح می دهد: «با تلفیق این دو عنصر می توان موجب تحریک انحلال پذیری کورکومین و هدایت همزمان آن به سوی سلول سرطانی شد. تاثیر درمانی دو عنصر پلاتین و کورکومین برای سلول های سرطانی مرگبار است.»

طبق گزارش محققان، این نتایج اثبات می کند که کورکومین همکاری هماهنگی با پلاتین دارد و خواص ضدسرطانی چشمگیری در کنار هم بروز می دهند. ترکیب کورکومین-پلاتین از طریق تقسیم کردن DNA سلول ها، موجب مرگ شان می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها