مصرف میوه ها و سبزیجات فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد، شما می توانید با استفاده از یک سبزی فشارخون و دیابت را درمان کنید.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۱۹
دیابت و فشارخون را با این سبزی درمان کنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسفناج فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد که از جمله انها می توان به درمان و کنترل قندخون در بیماران مبتلا به دیابت، کاهش خطر ابتلا به سرطان، درمان و کاهش فشارخون، تاثیر فوق العاده در ارتقا و حفظ سلامت استخوان‌ها، کاهش خطر ابتلا به آسم اشاره کرد،اسفناج را می‌توان به سادگی در هر نوع رژیم غذایی مصرف کرد، از مزایای این سبزی ارزان و در دسترس بودن نیز می توان نام برد.

دیابت را با اسفناج درمان کنید

سبزی اسفناج حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی کاهنده قند خون است که آلفالیپوئیک اسید نام دارد، در تحقیقات نشان داده شده است که این نوع آنتی اکسیدان می‌تواند قند خون را کاهش دهد، افزون بر این حساسیت بدن نسبت به انسولین را افزایش می دهد که تاثیر بسزایی در درمان بیماری قند خون دارد زیرا از بروز استرس اکسیداتیو ناشی از برخی تغییرات دربدن بیماران دیابتی جلوگیری می کند.

خواص ضدسرطانی اسفناج

بسیاری از سبزیجات چون سبزی اسفناج حاوی ماده ای به نام کلروفیل هستند که در تحقیقات محققان دریافتند که این ماده می تواند در کنترل و مبارزه با برخی ترکیبات سرطان زا چون آمین‌های هتروسیکلیک نقش داشته باشد، این ترکیب سرطان زا در اثر گریل‌کردن غذا درحرارت بسیار بالا به وجود می آید.

آسم را با اسفناج در نطفه خفه کنید

مطالعات نشان داده است که با مصرف زیاد برخی مواد مغذی خطر ابتلا به بیماری هایی چون آسم کاهش پیدا می کند، بتاکاروتن یکی از این مواد مغذی بسیار مفید است، خوشبختانه این ماده مغذی در بعضی منابع غذایی شامل میوه و سبزیجات در دسترس یافت می شود، بتاکاروتن یکی از اجزای تشکیل دهنده سبزی اسفناج است، افزون بر این در زردآلو، بروکلی، طالبی، کدوحلوایی و هویج نیز وجود دارد.

به جای قرص فشار، اسفناج بخورید

اسفناج به دلیل پتاسیم فراوانی که دارد برای افراد دچار فشارخون بالا توصیه می‌شود چون می‌تواند از تأثیرات سدیم در بدن کم کند. مصرف ناکافی پتاسیم می‌تواند به اندازه‌ی مصرف زیاد نمک در ابتلا به فشارخون بالا نقش داشته باشد. سایر غذاهای سرشار از پتاسیم شامل آووکادو، موز، چغندر، سیب زمینی، لوبیای لیما و پرتقال می‌شود.

استخوان های محکم با اسفناج

مصرف ناکافی ویتامین K منجر به افزایش ریسک شکستگی استخوان می‌شود. اما مصرف کافی ویتامین K برای سلامتی مفید است زیرا به عنوان یک تعدیل کننده برای ماتریکس پروتئین‌ها عمل کرده، جذب کلسیم را افزایش داده و می‌تواند دفع کلسیم از ادرار را کاهش بدهد.

زیبایی پوست را با مصرف اسفناج لمس کنید

اسفناج سرشار از ویتامین A است که برای تولید چربی پوست و حفظ رطوبت موها ضروری است. ویتامین A برای رشد تمام بافت‌های بدن مانند پوست و مو مهم است. اسفناج و سایر سبزیجات برگ‌دار تیره غنی از ویتامین C برای ساخت و حفظ کلاژن پوست و مو ضروری هستند. کمبود آهن، علت رایج ریزش مو است که می‌توان با مصرف غذاهای سرشار از آهن مانند اسفناج از آن جلوگیری کرد.

طرز استفاده از اسفناج در غذاها

اسفناج یک سبزی همه‌فن‌حریف است که می‌توانید آن را خام یا پخته میل کنید. اسفناج به‌صورت تازه، منجمد یا کنسروی در دسترس است. چند توصیه برایتان داریم تا اسفناج بیشتری در تغذیه‌ روزانه‌ خود بگنجانید.اسفناج و سایر سبزیجات سبز حاوی کلروفیل هستند که معلوم شده در مهار تاثیرات سرطان‌زایی آمین‌های هتروسیکلیک که با گریل‌کردن غذا در دمای بسیار بالا تولید می‌شوند، موثر است. اسفناج را به پاستا، سوپ و انواع آبگوشت‌ها اضافه کنید.اسفناج را در مقدار بسیار کمی روغن زیتون بکر با حرارت ملایم تفت بدهید و با فلفل سیاه و پنیر مزه‌دار کرده و میل کنید.اسفناج را به ساندویچ‌ واملت خود اضافه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها