احتمالا شما هم شنیده اید که می گویند «پا، قلب دوم بدن است» و راه رفتن با کفش های نامناسب یکی از مهمترین دلایل اصلی پا درد محسوب میشود.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۲۷
به این 5 دلیل پاهایتان درد می‌کند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از Dailymail، هنگامی که پاهایتمان درد می‌گیرد تمام زندگیمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است از انجام خیلی از فعالیت‌ها باز بمانیم.

در اینجا 5 علت شایع پا درد را معرفی کرده‌ایم.

1.آسیب‌های عصبی:

نوروپاتی محیطی به عنوان یکی از علل احتمالی پا درد خطرناک محسوب می‌شود. نوروپاتی، اختلال در اعصابی است که از مغز و طناب نخاعی سرچشمه می‌گیرند. بیماران مبتلا به نوروپاتی محیطی ممکن است شرایطی همانند خارش، بی‌حسی و احساس غیرمعمول، ضعف و دردهای سوزاننده را تجربه کنند و علت پیدایش آن ضربات مکرر، عفونت . قرار گرفتن در معرض سموم شناخته شده است.

2.عفونت استخوان:

این نوع از درد پا بسیار دردناک است و می‌تواند از طریق باکتری‌های عفونت‌زا وارد خون شده و باعث التهاب مغز استخوان گردد. عفونت در استخوان، پاها و بازوها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر آن باکتری‌ها می‌توانند با یک زخم باز وارد استخوان شوند و تورم در ناحیه آسیب دیده، تب و لرز را پدید آورد. این نوع از درد پا بسیار خطرناک است.

3.نقرس:

موسسه ملی آرتروز و مشکلات عضلانی اعلام کرد، درد نقرس که مفاصل و انگشتان پا را درگیر می‌کند به علت مصرف زیاد اسید اوریک است. این نوع از درد پا نیز دردناک و خطرناک محسوب می‌شود البته مصرف گوشت قرمز علت عمده این بیماری است اما نباید از استرس و مصرف الکل که می‌توانند دیگر فاکتورهای خطر باشد غافل شد.

4.برآمدگی ها و تومور سرطانی:

دلیل اینکه چرا پای شما درد می‌کند می‌تواند به دلیل یک تومور سرطانی باشد. وقتی که یک برآمدگی روی قسمتی از پایتان دارید این ممکن است به دلیل یک توده خوش خیم سرطانی در پایتان باشد. البته خیلی نادر است که این اتفاق بیفتد. مثلا، مثل اینکه این برآمدگی یک سرطان بدخیم باشد که ممکن است منجر به قطع عضو شما شود. اگر شما توده‌ای برآمده روی پای خود حس کردید حتی اگر ذره‌ای احساس ناراحتی کردید سریع به پزشک مراجعه کنید. اگر آن برآمدگی درد کمی هم داشت آن را جدی بگیرید.

5.بیماری شریان ها:

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد 8 میلیون امریکایی به بیماری شریانی محیطی مبتلا هستند. یکی از مشکلات این بیماری آن است که در مراحل اولیه ممکن است هیچ علامتی را تجربه نکنند اما شایع‌ترین علامت ابتدایی این بیماری، ناراحتی متناوب در پاها در حین فعالیت است، از جمله لنگیدن ،احساس درد یا گرفتگی در عضلات پشت ساق یا ران در حین راه رفتن، سفتی، سنگینی، گرفتگی عضلات و یا ضعف آنهاست. البته زخم روی پاها یا پنجه‌های پا نیز دیده شده است. به علاوه این عارضه باعث کاهش سرعت بهبود زخم پا می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که این بیماری تنها به پاهایتان آسیب وارد نمیکند بلکه مغز و قلبتان را نیز هدف می گیرد و ممکن است دچار سکته‌های مغزی و قلبی شوید. کاهش کلسترول و ترک سیگار برای این دسته از بیماران از واجبات ادامه حیات است.

بیتانوروزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها