رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: رسانه‌ها در زمینه کاهش شیوع سرطان در جامعه می‌توانند کمک‌های موثری کنند مانند آگاهی دادن به مردم در خصوص مصرف نکردن زیاد نمک و چربی و همچنین بعضی از غذاها که با احتراق زیاد تهیه یا سوخته اند مانند ته دیگ خورده نشود.
کد خبر: ۹۷۰۲۵۴
ته دیگ نخورید !

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم ، علیرضا زالی رییس سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به اینکه کشف واکسن سرطان توجیه علمی ندارد و مردم آخرین اطلاعات علمی را از مراکز مرتبط علمی و پزشکی دریافت کنند، اظهار داشت: رسانه‌ها کمک کنند که گاهی انتشار اخبار نادرست مردم را دچار یاس یا امیدهای واهی نکند.

وی عنوان کرد: درخصوص درمان سرطان در دنیا هر روز محققان پیشرفت‌های خوبی را به دست می‌آورند و باید گفت که 60 تا 70 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری است.

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: سرطان‌ها امروز در جامعه بشری به عنوان سومین عامل مرگ و میر مطرح هستند که می‌توان با شناسایی برخی فاکتورهای سرطان به موقع آن را درمان کرد.

زالی با اشاره به اینکه سرطان‌ها در افراد مسن شیوع بیشتری دارند، گفت: در برخی از انواع سرطان عامل توارث دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل ابتلا به سرطان امروزه شامل تغذیه نادرست است به خصوص در کشور ما مصرف بی رویه فست فودها و همچنین چاقی مفرط به ویژه در بانوان عامل ایجاد سرطان سینه محسوب می‌شود.

زالی ادامه داد: کم تحرکی، وجود برخی ویروس‌ها در خاک و آب از عوامل خطر ابتلا به سرطان هستند.

وی تاکید کرد: تشخیص به موقع سرطان می تواند در درمان بسیار موثر باشد، اما متاسفانه اکثر بیماران موقعی مراجعه می کنند که سرطان پیشرفت کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی از سرطان‌ها غربالگری انجام می‌شود، گفت: با این حال در تمام انواع سرطان غربالگری وجود ندارد در برخی سرطان‌ها مانند سرطان سینه با انجام غربالگری می‌توان از شیوع زیاد آن جلوگیری کرد.

زالی تاکید کرد: در ایران برخی از سرطان ها بیشتر دیده می شود به عنوان مثال در سرطان پوست کسانی که در معرض آفتاب هستند و زیر نور آفتاب مشغول به کار هستند موارد جلوگیری از نور آفات را رعایت نمی‌کنند.

وی خطاب به رسانه ها اعلام کرد: رسانه‌ها در زمینه کاهش شیوع سرطان در جامعه می‌توانند کمک های موثری کنند مانند آگاهی دادن به مردم در خصوص مصرف نکردن زیاد نمک و چربی و همچنین نخوردن بعضی از غذاها که با احتراق زیاد تهیه شده یا سوخته اند مانند ته دیگ.

رییس سازمان نظام پزشکی این نکته را نیز تاکید کرد که رسانه‌ها در خصوص تشخیص به موقع سرطان می‌توانند نقش کمک کننده داشته باشند.

زالی تاکید کرد: امروز دردنیا عمر بیماران سرطانی با استفاده از روش‌های جدید افزایش یافته است .

رئیس سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: تست‌های غربالگری در تشخیص به موقع سرطان دهانه رحم و پستان در بانوان، سرطان پروستات در آقایان، سرطان گوارش و روده بزرگ نقش بسزایی دارند.

وی افزود: در کشور به ازای هر 8 زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می‌شود و از طرفی این نوع سرطان در کشورما نسبت به استاندارد جهانی دیرتر تشخیص داده می‌شود.

زالی ادامه داد: در برخی سفره‌های ایرانی بیش از 9 گرم نمک مصرف شده که از عوامل بروز سرطان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بر طبق آخرین آمار 8.39 درصد مردان و زنان در طول زندگی به سرطان مبتلا می‌شوند. 70 درصد سرطان‌ها نیز در آسیا، آفریقا و آمریکای شمالی را گرفتار کرده و 60 درصد سرطان‌ها، کشورهای در حال توسعه را هدف گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
026
-
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
من كه كلا نمیخوردم
علی تهرانی
-
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
باسلام:خداوكیلی .وجدانا .میشه از اون ته دیگ بالایی بگذری؟؟؟!!!من كه نمیتونم.من میمیرم برای ته دیگ .خداراشكرت تا حالا ته دیگ زدیم تورگ ازاین به بعدش هم میزنیم.
من
-
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
۰
۰
من اول از ته قابلمه شروع میكنم.كارشناسان محترم مادر بزرگ من بیش از صدسال عمر كرد.همین غذاهارو میخورد خیلی هم سالم بود.علتش میدونید چی بود آرامش آسایش قناعت.ما هرچی درد ومریضی داریم حاصله استرسه.بهتره بجای این حرفها كمی به فكر آسایش روان مردم باشید.همین وبس

نیازمندی ها