این هفته به نخوردنی‌های ام‌اس می‌پردازیم. باید در نظر داشته باشیم رژیم غذایی مناسب مخصوصا اگر در ابتدای ابتلا به بیماری رعایت شود، باعث کند شدن سیر بیماری و کاهش ناتوانی در طول زمان می‌شود.
کد خبر: ۹۶۲۹۷۴
نخوردنی های ام اس (ms)

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ضمیمه چاردیواری ، مهم است روی تغذیه خود دقت کنید و مواد حساسیت‌زایی را که باعث ایجاد حمله عصبی در شما می‌شود، بشناسید و کمتر مصرف کنید. تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، بادمجان و بعضی میوه‌ها بسته به درجه و نوع پیشرفت ام‌اس در بیماران باعث تشدید بیماری می‌شود.

افزایش وزن، شانس ابتلا به ام‌اس و حمله‌های آن را زیادتر می‌کند. پس مواظب افزایش وزن خود باشید و از مصرف چربی‌های اشباع خودداری کنید.

به خاطر تشکیل ترکیبات سمی و مضر برای بافت دستگاه عصبی مرکزی از غذاهای چرب بخصوص گوشت‌های چرب و چربی‌های حیوانی، سس‌های مایونز و فرآورده‌های لبنی پرچرب دوری کنید.
مواد غذایی فرآوری شده و آماده و شیرینی‌جات مصرف نکنید.

مصرف زیاد و نابجای ویتامین‌هایی چون A و B6 می‌تواند برای مبتلایان به ام‌اس خطرناک باشد.نمک کمتر مصرف کنید. نتیجه تحقیقی نشان می‌دهد بیماری افرادی که روزانه بین ۲ تا 5 گرم نمک مصرف می‌کنند، در قیاس با افرادی که روزانه کمتر از ۲ گرم نمک مصرف می‌کنند سرعت پیشرفت بیشتری دارد.

دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی احتمال تداخل دارویی و پیشرفت بیماری را بیشتر می‌کند. از آنها دوری کنید.

در دوره‌ای که برای درمان، کورتون مصرف می‌کنید، مصرف کمپوت‌ها به علت داشتن قند زیاد و مواد نگهدارنده حاوی سدیم برای شما مفید نیست.

مصرف لبنیات کم چرب به علت داشتن کلسیم و املاح معدنی برای بیماران ام‌اس که کورتون مصرف می‌کنند مفید است. چربی حیوانی و اشباع شده لبنیات برای ام‌اسی‌ها مفید نیست.

در بعضی بیماران چربی گوشت قرمز باعث تشدید حملات بیماری می‌شود، از گوشت قرمز کم‌چربی یا بی‌چربی استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها