مواد لازم: گوشت چرخ‌کرده: 800 گرم، برنج از قبل خیس خورده: 2 پیمانه ، سبزی معطر خشک: ترخون و مرزه یک قاشق غذا‌خوری ، نمک، فلفل و زعفران: به میزان لازم ، رب گوجه : 2 قاشق غذا‌خوری ، پیاز: 2 عدد ، خرما: برای هر کوفته 2 عدد ، تخم‌مرغ: یک عدد ، آرد نخود‌چی: 2 قاشق غذاخوری
کد خبر: ۸۶۲۷۸۳
طرز تهیه کوفته برنجی‌خرمایی

طرز تهیه: گوشت چرخ‌کرده را همراه با یک عدد پیاز رنده شده و سبزی معطر و نمک و فلفل در یک ظرف گود بریزید.

برنج نیم‌پز را در آبکش بریزید و بعد روی یک پارچه تمیز پهن کنید تا آب آن کاملا کشیده شود. در این مرحله برنج را در آسیاب بریزید و بعد به گوشت و مواد کوفته اضافه کنید.

تخم‌مرغ را هم به مواد افزوده و خوب ورز دهید تا چسبندگی لازم را به دست آورد وآن را کنار بگذارید. برای انسجام بیشتر می‌توانید دو قاشق غذا‌خوری آرد نخود‌چی به مواد کوفته اضافه کنید.

در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز را خرد کرده و سرخ کنید. رب‌گوجه را هم با آن تفت دهید. نمک و فلفل بریزید و زعفران را هم اضافه کنید.

سپس دو لیوان آب روی آن بریزید و بگذارید بجوشد. هسته خرما‌ها را در‌آورید. از مواد کوفته به اندازه یک نارنگی بردارید و 2 عدد خرما وسط آن قرار داده و دوباره آن را ببندید و گرد کنید. کوفته‌ها را زمانی در قابلمه سس بیندازید که در حال جوشیدن باشد.

در قابلمه را باز بگذارید و بعد از این‌که نصف لیوان از آب آن باقی بود آن را از روی حرارت بردارید. کوفته‌ها را در ظرف مناسبی بگذارید و اطراف آن را با زیتون و چند برش لیمو و جعفری تزئین کنید.

چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها