جام جم سرا- از همسرم طلاق گرفتم اما بعد، دوباره با هم ازدواج کردیم، مدتی بعد توافقی جدا شدیم. بار اول مقصر اصلی من بودم، اما این بار هر دو مقصر بودیم. همسرم دوباره ازدواج کرد و پسر ۷ ساله‌مان را من نگه می‌دارم. دیدن فرزندم با این شرایط عذابم می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۷۳۸۳
طلاق، رجوع، ازدواج مجدد، و دوباره طلاق!

پاسخ مشاور: در زندگی همه ما خاطراتی وجود دارد که رهایی یافتن از آن‌ها غیر ممکن است. یکی از این خاطرات تلخ، جدایی از همسر است. اگر انتظار دارید چنین خاطراتی به ذهنتان خطور نکند، واقع بینانه نیست و تقریباً از عهده هیچ کس بر نمی‌آید. به هر حال شما دورانی را گذرانده‌اید که بخش عظیمی از زندگیتان را تشکیل داده است و هم اکنون نیز نمی‌توان نتایج آن را نادیده گرفت.


بررسی وضعیت جدید

یک سؤال مهم را باید این روزها از خود بپرسید: تجربه و درس‌هایی که از گذشته به دست آورده‌اید، چیست؟ شاید لازم است یک بار دیگر به مسائلی که در گذشته برایتان پیش آمده، نگاهی بیندازید. فکر کنید و ببینید چگونه با آن‌ها مقابله کرده‌اید و از عهده حل آن‌ها برآمده‌اید؟ چه کردید که اوضاع بهتر شد؟ علاوه بر این راه‌ها و عملکردهای اشتباهی را هم که پیش گرفته بودید، بررسی کنید. اکنون می‌توانید با بررسی اوضاع فعلی خود، تجربیات سودمند گذشته خود را دوباره به کار ببرید و تحولی در زندگی خود ایجاد کنید.


گذشته مربوط به گذشته است

تحلیل و تفسیر آنچه در قدیم اتفاق افتاده است، نه تنها تغییری در وضعیت حال حاضر شما ایجاد نمی‌کند، بلکه شما را بیشتر درگیر افکار پریشان خواهد کرد. بهتر است به جای اینکه وقتتان را به مرور خاطرات گذشته بگذرانید، فکری برای روزهایی کنید که در حال سپری کردن آن‌ها هستید. گذشته را باید بگذارید تا در گذشته بماند. در غیر این صورت، شما لحظات و فرصت‌های نابی را که می‌توانید برای خود و فرزندتان بسازید، از دست خواهید داد.


ساختن فرصتی دوباره برای خود

همان طور که خودتان هم اشاره کرده‌اید، توصیه می‌شود برای ازدواج مجدد عجله نکنید. به خودتان فرصت بدهید تا دوباره شرایط را به نحو مناسبی اداره کنید. به طور حتم شما علایقی دارید که تاکنون به آن‌ها نپرداخته‌اید. در حال حاضر، باید با به کار گیری تمام تلاشتان، شرایط ایده آلی را برای خود و فرزندتان هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر مادی فراهم کنید. به این نکته توجه داشته باشید که افکارتان نباید تاثیری بر میزان محبت شما بر کودکان بگذارد. (سیمین قربانی - کارشناس ارشد مشاوره خانواده/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها