• 20 487
  • 53

نگاهی به تصادف حمیدرضا کمالی از خلال گفته‌های یک دوست صمیمی

جزئیاتی تازه از تصادف مرگبار قهرمان رانندگی در اتوبان همت

چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394 ساعت 14:11
جام جم سرا- دو روز از تصادف تلخ خودرو‌های لوکس در پایتخت و مرگ قهرمان رانندگی ایران «حمید رضا کمالی» و چند تن دیگر می‌گذرد. حادثه‌هایی وحشتناک که ٢ خودرو بی‌ام و و پورشه سکانس‌های هولناکی را در بزرگراه همت و خیابان شریعتی در دوربین‌های مدار بسته پلیس راهور ثبت کرده‌اند.

فیلم صحنه‌های دلخراش این ٢ حادثه در شبکه‌های مجازی هم منتشر شده است؛ سکانس‌هایی تلخ که تنها چند ثانیه کاربران را میخکوب می‌کند.
در این صحنه‌ها خودرو بی‌ام‌و دیده می‌شود که با سرعت ١٧۶ کیلومتر بر ساعت به گاردریل‌های حاشیه بزرگراه همت برخورد می‌کند و ۴ سرنشین خودرو به بیرون پرتاب می‌شوند. حمید چشمه، شاهین بخشی و حمید کمالی سه قربانی این حادثه تصادف بودند. آرمین بخشی نیز تنها بازمانده این تصادف است که اکنون در بیمارستان به سر می‌برد.
در میان قربانیان، حمیدرضا کمالی قهرمان اتومبیلرانی ایران بود که خبر تصادف وحشتناکش خیلی‌ها را شوکه کرد. این درحالی است که تنها ٣ ساعت پس از این حادثه خودرو پورشه مدل ٢٠١۵ با دو سرنشین در خیابان شریعتی به یک درخت برخورد می‌کند. زن جوان که راننده خودرو بود در دم می‌میرد و سرنشین آن در بیمارستان شهدای تجریش قربانی تصادف مرگبار می‌شود. با مرگ سرنشین پورشه در بیمارستان، آمار قربانیان ٢ حادثه خودروهای لوکس در بامداد آخرین روز فروردین ماه به ۵ نفر رسید.

امیرحسین پورسینا، مدیریت واحد تیونینگ کلوپ خودروهای کار اِن پی و دبیر فنی مجله ماشین که یکی از دوستان بسیار صمیمی حمید کمالی قهرمان اتومبیلرانی بود، در گفت‌وگویی جزییات جدیدی از این حادثه را تشریح کرد.
او در حالی که حمید کمالی را یکی از حرفه‌ای‌ترین رانندگان اتومبیل دانست، گفت: «حمیدرضا کمالی از بهترین دوستان نزدیک من بود. او از‌سال ١٣٨۶ با کلاس‌های آزاد مسابقات سرعت، وارد عرصه اتومبیلرانی شد و با قدرت به این کار ادامه داد. حمید کمالی آن‌قدر به رانندگی و مسابقات سرعت علاقه داشت که در مدتی کوتاه توانست به پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کند. او یک مقام قهرمانی در تهران، یک مقام قهرمانی در استان البرز و یک مقام قهرمانی در کل کشور را کسب کرده بود و افتخارات زیادی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده بود.»


پورسینا ادامه داد: «مهم‌ترین خصوصیت اخلاقی حمید کمالی بی‌حاشیه بودن و روحیه مهربان او بود. او تنها به رانندگی علاقه داشت و اصلا وارد حاشیه نمی‌شد و در سکوت به کار خویش ادامه می‌داد. همیشه می‌گفت که اصلا برای کاپ قهرمانی و به‌دست آوردن مدال مسابقه نمی‌دهد و حتی گاهی اوقات کاپ‌هایی را که بدست می‌آورد به دوستانش هدیه می‌داد.»
امیرحسین پورسینا در ادامه با اشاره به شب حادثه می‌گوید: «آن شب حمید به همراه دوستان مشترکمان برای خرید و فروش ماشین از کرج به تهران آمده بود و درخانه یکی از دوستانش در شرق تهران مهمان بود. بعد از مهمانی حمید به همراه دوستانش سوار خودرواش شد و به سمت کرج به راه افتاد. او کاملا هوشیار بود و در حالت طبیعی بسر می‌برد. وقتی شنیدم خودروی حمیدرضا با گاردریل برخورد کرده به‌شدت شوکه شدم. هم من و هم همکارانم پس از شنیدن این خبر حادثه را پیگیری کردیم. حمید از رانندگان حرفه‌ای بود کارش همین بود و می‌توانست هر مانعی و هر خطری را از خود دور کند. از آن شب تا الان خود من بیش از ۵٠٠ بار فیلم صحنه تصادف را دیده‌ام و به‌عنوان کسی که در این زمینه تجربه دارم، احتمال می‌دهم که شاید خودرو دچار نقص فنی شده باشد. تصاویر نشان می‌دهد که خودروی بی‌ام او با سرعت ١٧۶ کیلومتر بر ساعت از مسیرش منحرف می‌شود و لاین خود را تغییر می‌دهد. مستقیم به سمت گاردیل می‌رود و به شدت با آن برخورد می‌کند. با تبحری که من و بسیاری از همکارانمان از حمید کمالی سراغ داریم، مطمئنم که در آن لحظه چیزی مانع کنترل خودرو از سوی حمید شده باشد. چرا که او براحتی می‌توانست خودرو را مهار کند. حمید خودش نمایشگاه اتومبیل داشت و الان ٧‌سال است که با این خودرو‌ها به صورت حرفه‌ای رانندگی می‌کند».


وی اضافه کرد: «وقتی فیلم صحنه تصادف را بررسی کردیم به جرات می‌توانیم بگوییم که این تصادف ناشی از عدم توانایی حمید کمالی در رانندگی نبوده است. ترکیدگی لاستیک، نقص فنی در جعبه فرمان اتومبیل و یا حتی جلوگیری از برخورد با ماشین‌های دیگر از علت‌های این حادثه می‌تواند باشد.» او در ادامه گفت: «یکی از سرنشینان خودرو همکار حمید در نمایشگاه اتومبیل بود و دیگری هم فروشنده لوازم خودروی بی‌ام و بودند که متاسفانه جان خود را از دست دادند. آرمین بخشی نیز یکی دیگر از دوستانمان است که خوشبختانه از این تصادف جان سالم به در برد و درحال حاضر نیز در بیمارستان رسول اکرم بستری است. او دوشنبه شب به هوش آمد و اکنون تنها دست و پایش دچار شکستگی شده است و خطر دیگری او را تهدید نمی‌کند». (شهروند)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 1915183164688961031
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 53 نظر )

موافقم .. اگه راننده باشید میتونید تشخیص بدید که فقط لایی بدی کشید که باعث شد کنترل فرمونو از دست بده .. برای منم پیش اومده و باعث شد لاستیک ماشینم بترکه و چپ کنم
دوستان عزیز لطفا بی اطلاع حرف نزنید. كجا حالت طبیعی نداشتن؟؟؟؟؟؟؟؟ نفر چهارم كه جونه سالم بدر برد گفت كه واسه این كه به یك موتوری نزنه یك لحظه فرمون میچرخونه كه همون فرمون چرخوندنش باعث میش چرخش دچار اسیب شه و این بلا سرشون بیاد خدا بیامرزتش
من چندین بار فیلمو دیدم راننده لای خیلی بدی كشید نمیومد راننده ماهری باشه ممكنه یه لحظه اشتباه كرده باشه واون گارد لعنتی
خدا بیامرزه ... ولی نصف حرفا كاملا دروغ بود .. حالت طبیعی نداشتن اینو همه كرج میدونن
حتی اگر بهترین هم باشی باید به قوانین احترام بزاری تا سالم بمونی
ببخشید تیتر زدید قهرمان اتومبیلرانی فرمول یك ایران در تصادف درگذشت. شرمنده در كجای ایران ما پیست فرمول یك داریم؟؟؟ كه آقای كمالی قهرمان آن بودند، لطفا آدرس پیست را بدهید تا من نیز در آن تمرین كنم. ضمنا اگر نامبرده در خارج از ایران قهرمان شده اند ، چرا تا كنون نام ایران در رنگینگ پیست فرمول یك جایی ندارد. منتظر پاسخ شما هستم و كاری با مقصر ندارم و سرعت و نوع خودرو. با سپاس
از اطلاعی كه دادید سپاسگزاریم؛ متن اصلاح شد و امیدواریم همچنان دقیق، بر كار ما برای بهبود نظارت كنید و نظراتتان را با ما در میان بگذارید.
روحشان شاد
سلام دوستان.بنده هم مثل شما فیلم رو دیدم ولی بر خلاف دیگران درست دیدم .به نظر بنده اگر گارد ریل اتوبان به هم وصل بود و بین آن فاصله نبود ماشین كله نمیكرد و روی گارد ریل صور میخورد .این شكاف باعث پرت شدن بچها شد .كی مقصره.؟
ماشینش نقص فنی داشت خودشم حالت طبیعی داشت اره؟ادم طبیعی تو همت 180 تا میره با جون زنو بچه مردم بازی میكنه؟
من از دوستان حمید شنیدم كه چندماه بود كه نقص فنی داشت كه روز قبل تعمیرش كرده بود
چرا الكی میگید،آرمین همونجا تموم كرده.حالا خوبه دوست خود ما بودخ
ادمین مطلب من چرا منتشر نشد؟ چون واقعیت ماجرا رو گفتم؟ چرا باید قهرمان رانندگی ایران رو از دست بدیم؟ چرا این همه انسان رو در اثر حوادث مرتبط با حركات نمایشی و سرعت باید از دست بدیم؟ جوابش رو من به شما میگم: عدم داشتن یك پیست استاندارد روزانه برای تخلیه آدرنالین راننده ها وقتی مطلب من رو منتشر نمیكنی نتیجش این میشه كه دنیا فكر میكنن فرهنگ مردم ایران مشكل داره. آمریكا با ٤٠٠ سال تمدن اصلاً معنی فرهنگ رو متوجه میشه؟ یعنی كل دنیا تو رانندگی فرهنگ دارن كه فقط این اتفاق ها برای ما كه تو تمدن و فرهنگ مرشد دنیا به حساب میایم میافته؟ یا كل دنیا پیست استانداردی دارند كه هر روز برای همه مردم قابل استفاده هست؟ اون مسئولین هم گناهی ندارن تقصیر رسانه های مجازی مثل شما و خیلی های دیگه هست كه انتقاد رو منتشر نمیكنید تا مسئولین تازه متوجه بشن كه شاید حق با اینا باشه شما خودتون گفتین توهین یا بی احترامی به اشخاص منتشر نمیشه بعد من تعداد متعددی كامنت دارم میبینم كه قهرمان از دست رفته كشور كه دستش از دنیا كوتاهه به باد انتقاد های توهین آمیز گرفته شده این درسته؟ كامنت هایی رو خوندم كه نوشته شده بود تو اگه قهرمان بودی پس چرا اینجوری شد؟ یا كامنتی خوندم كه نوشته شده بود پول های باد آورده را باد میبرد این ها توهین نیست؟ یعنی هركی بی.ام.دبلیو و پورشه و مازراتی و بنز و لكسوز و خودرو گران قیمت داره دزده؟ ٥ تا قهرمان آزاد كشور. ٣ قهرمان درگ كشور. قهرمان دریفت كشور و خاورمیانه. قهرمان آزاد سابق كشور كه قهرمان خاورمیانه هم شد و الان داره برای قهرمانی در آسیا مسابقه میده كه فعلاً در ٢ كشور قهرمان شده اینها همه دوست های من هستند. جای حمیدرضا كه دستش از دنیا كوتاهه من دارم زجر میكشم و اشك میریزم و مردمی كه اینها رو باید بی فرهنگ نام برد دارن هرجوری كه دوست دارن راجع به قهرمان كشور كه دستش از دنیا كوتاهه قضاوت و توهین میكنن نه در این سایت بلكه در همه جا و هیچ ادمینی دست به انتشار انتقاد های امثال ما كه از داخل داریم مشكلات هیأت اتوموبیل رانی رو میبینیم نمیزنه. ما در كشوری زندگی میكنیم كه طبق قانون انتقاد آزاد میباشد اما از جانب شما و شما های دیگر این انتقاد ها كه باعث حفظ جون خیلی ها و آرام شدن خیابان ها و جاده ها میشه نشر داده نمیشود. كامنتی خوندم كه نوشته بود تقصیر راهنمایی رانندگی است!!! یعنی ما ملتی هستیم كه باید چوب بالای سرمون باشه تا درست رانندگی كنیم؟ یا واقعاً نیاز داریم در یك مكان ایمن كه جان دیگران به خطر نیفته و بتونیم این آدرنالین و انرژی رو با امنیت هم برای خودمون هم برای مردم تخلیه كنیم. پس ما چجوری باید حرف دلمون رو با مسئول مرتبط بزنیم؟
درود بر شما، به نظر میرسد یا نظری كه میفرمایید ارسال نشده و در نتیجه به دستمان نیز نرسیده است یا این‌كه نظر خود را در سایتهایی دیگر -كه به آنها اشاره فرموده‌اید- ارسال كرده‌اید. ملاك ما برای نشر نظرات مشخص است و همچنان كه اشاره كردید بویژه اگر با ارائه پیشنهادهایی درباره كاهش حوادث و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی و... باشد، از انتشارش استقبال هم خواهیم كرد.
آخه امیرحسین هم جزو كارشناسا محسوب میشه نظر داده!؟ البته ما كه یادمون نمیره پورسینا با چه روشی و از كجا به كجا رسیده هم خود امیرحسین میدونه هم دوستاش كه با همین روشی كه توی گزارش برای همه روشن شد الان بهش میگن كارشناس وگرنه...
خدا رحمتشون كنه نمیخوام پشته سرشون حرفی زده باشم ولی حرفه این دوستمون كه میگه نقص فنی صحیح ولی باید پرسید ایشون انگار بزرگراه رو با پیست اشتباه گرفتن كه با سرعته 176 در حركت بودن واصلا اینم هیچ قهرمان اتومبیل رانی وبقیه دوستاشون نمیدونستند كمربندی هم وجود داره و در آخر چرا به دوربینه بزرگراه كه در حاله عكس گرفتن ازشون بوده دست تكون دادند . همیشه حقیقت گرا باشید نه سرپوش گرا
176كیلومتر بر ثانیه؟!😕یعنی چیزی حدود هفتصد كیلومتر بر ساعت . ماشین بوده یا هواپیما؟!
باسلام ، آقای محسن 176کیلومتر درساعت سرعت داشته نه در ثانیه ،یعنی مسافت 176 کیلومتررا دریکساعت میتواند بپیماید . مگر بالا وپائین رفتن پیستون در موتور ماشین است .
 

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته