میزان ابتلا به سرطان مثانه از ٥ /١ در صد‌هزار به ١/ ٢‌در صد‌هزار طی سال‌های ٢٠٠٣ تا ٢٠٠٩ افزایش یافته که این آمار نشان از رشد ٣٠‌درصدی سرطان مثانه در کشور دارد. البته اینها نتیجه تحقیقی است که رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران اعلام می‌کند.
کد خبر: ۷۲۱۱۸۹
رشد ٣٠‌درصدی سرطان مثانه در کشور

جام جم سرا: بصیری که برای نخستین‌بار روش بازسازی مثانه در افراد مبتلا به سرطان را ابداع کرد، می‌گوید: «روش بازسازی مثانه در افرادی که به دلیل ابتلا به سرطان، مثانه خود را از دست داده‌اند به‌عنوان یک مثانه جایگزین طبیعی عمل می‌کند. در این روش بخشی از روده کوچک به شکل کروی درآمده، جایگزین مثانه فرد می‌شود. در این شیوه که هم برای زنان و هم مردان مبتلا به سرطان مثانه کاربرد دارد در موارد خاصی می‌توان با حفظ پروستات و مجاری نطفه در آقایان مبتلا به سرطان، مثانه جدید را روی پروستات قرار داد.»

نتایج این پژوهش در مجله بین‌المللی ارولوژی منتشر شده است. رئیس انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران توضیح می‌دهد: «در این شیوه نه‌تنها امکان ادرار از طریق مجرای طبیعی برای فرد وجود دارد که امکان فعالیت‌های جنسی و قابلیت فرزندآوری نیز در وی حفظ می‌شود.»

به گفته او، با توجه به این‌که سرطان‌ها، سومین علت مرگ‌ومیر در کشور هستند و در میان سرطان‌های دستگاه‌های ادراری، سرطان مثانه، شایع‌ترین سرطان به شمار می‌رود، هدف از ابداع این روش جدید، بازگشت فرد مبتلا به سرطان به یک زندگی عادی با حفظ کیفیت زندگی است.
او ادامه می‌دهد: «در هفتمین کنگره انجمن اندویورولوژی و یورولاپاراسکوپی ایران در مورد جزییات این روش و دیگر شیوه‌های نوین جراحی که به کمک اندویورولوژی و بدون جراحی باز انجام می‌شود، مباحثی ارایه می‌شود.» (شهروند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دریا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
۰
۰
وقتی دردو میگید در همین مقاله 4 راه پیشگیری را هم بگید خوب!!!
بهرحال ممنون

نیازمندی ها