راهنمایی برای مقابله با افسردگی همسر

دِپ نباش دیگه عزیزم... باشه؟!

همسر افسرده‌ای دارم، اکنون دوره درمانی خود را سپری می‌کند، لطفاً بنده را راهنمایی کنید که چطور با همسر افسرده‌ام رفتار کنم؟
کد خبر: ۶۹۷۸۵۰
۳ توصیه برای زندگی با همسر افسرده

جام جم سرا: اولین توصیه‌ای که می‌توان در این زمینه به شما ارائه کرد دریافت راهنمایی از پزشک همسرتان است. چراکه با توجه به‌شناختی که او از همسر شما و روحیاتش و همچنین روند درمان دارد، بهتر می‌تواند راهنمای شما باشد. علاوه بر آن، پیگیری درمان و جلوگیری از ادامه دار شدن افسردگی از ضروریات محسوب می‌شود. با این حال ضمن آرزوی سلامتی برای همسرتان، به این نکات توجه کنید.

۱ - از آنجا که افراد افسرده خود را مملو از عیب، نارسایی و به طور کلی فاقد هر گونه ارزشی می‌دانند و از اتفاقات اطرافشان این گونه برداشت می‌کنند که اتفاقات منفی به علت بی‌ارزشی خود آنهاست و یا‌ گاه حتی با استفاده از کلمات نامناسب به توصیف خود می‌پردازند، شما به عنوان همسر می‌توانید نقش موثری در تغییر این احساسات وی داشته باشید.
با تدارک دیدن فعالیت‌هایی که همسرتان به طور قطع می‌تواند در آن‌ها موفق شود نادرستی افکارش را به او نشان دهید. به او یادآور شوید که همیشه دوستش دارید و این مشکل نیز مانند همه مشکلات تمام می‌شود و مجددا خواهید توانست با یکدیگر به اهدافی که داشتید برسید.

۲ - یکی دیگر از ویژگی‌های افراد افسرده رضایت نداشتن از محیط و موقعیت زندگی خویش است. این گونه افراد تصور می‌کنند برای حل مشکلات راهی وجود نخواهد داشت و نهایتا خود و اطرافیانشان را غرق در بدبختی می‌بینند. می‌توانید با خاطر نشان کردن جنبه‌های مثبت هر اتفاق و یا موقعیت‌های مختلف، این احساس را از همسرتان دور کنید.
همان طور که می‌دانید برای هر مشکل راه حل‌های متعددی وجود دارد ولی افراد افسرده همیشه بد‌ترین حالت را متصور می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید در شناساندن راه حل‌های مختلف به همسرتان کمک کنید. به همسرتان بگویید که بار‌ها با کمک او توانسته‌اید از پس حل مشکلات برآیید.

۳ - ویژگی دیگر که به دنبال دو ویژگی بالا می‌آید بدبینی به آینده است. افراد افسرده به علت اینکه خود را ناتوان می‌دانند و بد‌ترین حالت ممکن را برای هر اتفاق درنظر می‌گیرند این تصور را دارند که شرایط کنونی تغییری نخواهد کرد و در آینده نیز حتی بد‌تر از اکنون خواهد بود. شما می‌توانید با اصلاح افکار همسرتان و اثبات اینکه شرایط می‌تواند رو به بهبود باشد این افکار مزاحم را از همسرتان دور کنید. کمک به شناسایی فرصت‌های مناسبی که در پیش است (البته نه خیال بافی) می‌تواند اوضاع را تا حدی بهتر کند. (سیمین قربانی- کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كاشانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
۰
۰
باسلام..لطفا دراین رابطه كتاب معزفی كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها