جام‌جم از مشکلات کودکان بی‌تابعیت گزارش می‌دهد

کودکانی که هیچ کس نیستند!

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش‌وجوانان با اشاره به اینکه 50درصد طلاق‌ها به دلیل انتخاب نامناسب بوده است، گفت: باید فرهنگسازی جدی در زمینه ازدواج با مطلقه‌ها انجام شود، به طوری‌که ازدواج با این افراد نه‌تنها منعی ندارد بلکه تاکید دینی است. نگاه جاهلیت مردان ایرانی به ازدواج با زنان مطلقه باید از بین برود.
کد خبر: ۶۹۴۳۰۸
ازدواج با مطلقه‌ها  باید فرهنگ‌سازی شود

جام جم سرا: محمود گلزاری اظهار کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که در بحث جمعیت وجود دارد، مکانیسم تشویقی و تنبیهی برای باروری و تشویق جوانان به ازدواج است که باید به آنها پرداخته شود. گلزاری گفت: بی‌رغبتی به ازدواج، افزایش سن ازدواج، خانواده‌های آشفته، همسرآزاری، کودک‌آزاری، طلاق عاطفی، افزایش خیانت و طلاق از جمله موضوعاتی است که با آنها روبه‌رو هستیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه 20درصد ازدواج‌ها در ایران به طلاق منجر می‌شود، گفت: این آمار در کلانشهرها به 40درصد می‌رسد که در برخی از موارد نگران‌کننده‌تر است به طوری‌که در شمیرانات 56 تا 60درصد ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود؛ البته در شهر ری این آمار با توجه به عوامل فردی و اجتماعی آن منطقه به 18درصد می‌رسد.

به گفته گلزاری، 50 درصد طلاق‌ها در پنج‌سال اول زندگی اتفاق می‌افتد و 14درصد نیز در سال اول زندگی رخ می‌دهد. به گفته وی، تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اشتباه است و در دانشگاه‌ها می‌توان از مشاوران برای رفع مشکلات جوانان و همچنین همسریابی و همسرگزینی استفاده کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در آمریکا 50درصد ازدواج‌ها بعد از ازدواج اول است و در این زمینه باید در ایران فرهنگسازی جدی انجام شود به طوری‌که ازدواج با مطلقه‌ها نه تنها منع ندارد، بلکه تاکید دینی است.(شرق)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
یك دختر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
۱
۰
اونقدر دختر و پسر دست اول و ازدواج نكرده داریم كه دیگه كسی فكرش به مطلقه ها نمیرسه . بعدشم ازدواج داشجویی ممكنه برای دختر خوب باشه ولی پسره نه درسش تموم شده نه كار داره نه سربازی رفته نه خونه داره نه اون اختیاری رو داره كه بخواد خودش تصمیم بگیره . آخه چرا روی هوا حرف می زنید ؟ هان ؟ سن دانشجویی یه سن با حال و هوای جنسی است و كمتر پسری توی این سن پختگی لازم رو داره چون هنوز تجربه و سختی كسب نكرده كه بخواد برای دختری كه میگره ارزش قایل شه . بعدش كه چند سال گذشت و یه ذره حال و هواش خوب شد فیلش یاد هندستون میكنه . خواهشا با اصول حرف بزنید .
یه پسر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
۰
۰
ازدواج دانشجویی یكی از بهترین ازدواج هاست، من كه ازدواج كردم ولی الان میفهمم كه چقد خوبه دو سه سال یه دختر رو زیر نظر بگیری و بعدش وقتی مطمئن شدی اخلاقتون به هم میخوره و از نظر اعتقادی و شرایط خانوادگی و هم كفو بودن به هم میخورید قدم پیش بگذارید از طریق خونواده . چون این ازدواج از روی شناخته و همچنین از نظر سطح فرهنگی در سطح خوبی هستن و از شرایط هم خبر دارن و اگاهانه ازدواج میكنن خیلی ازدواج خوبیه، در جواب یه دختر هم باید بگم خدا خودش كمك میكنه كه روی پای خودشون وایستن به نظرتون خوبه كه همون پسر جوون به هزار گناه بیفته تا وقتی كه معلوم نیست از نظر شما كی پخته بشه، كه اگه به پختگی باشه كسایی كه از نظر شما بی فرهنگن و درسشون رو اول بچگی گذاشتن كنار و رفتن عملگی و سختی كشیدن از همه پخته ترن و شاید پولدار تر
nanod
United States
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
۰
۰
شما كه در هر موردی ایران رو با اروپا وامریكا مقایسه می كنید چرا ارزش پول ملی رو با اونها مقایسه نمی كنید
بیتا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
۰
۰
چه شود

نیازمندی ها