اگر موهای چربی دارید و نمی‌دانید چه راهکاری باید پیش بگیرید که سختیهای داشتن چنین جنس موهایی را کاهش دهید، می‌توانید با مطالعه این نوشتار چند شیوه ساده را فرا بگیرید که با عمل به آن‌ها درصد چربی و در نتیجه کثیفی زودهنگام مو‌هایتان کاهش یابد.
کد خبر: ۶۷۶۴۴۸
روشهای جلوگیری از چرب شدن مو

جام جم سرا:
برای کاهش یا در بعضی مواقع رفع چربی مو تا مدتی می‌توانید راهکارهای ذیل را دنبال کنید:

شست و شوی موها

مو‌هایتان را در فواصل زمانی کم بشویید؛ اما نه هر روز. شستن روزانه مو‌ها ممکن است باعث شود چربی مو‌ها خیلی سریع برگردد و حتی برای جبران چربی از دست رفته، بیشتر از قبل چربی تولید کند. اگر به طور طبیعی موهای چربی دارید، توصیه می‌شود که آن‌ها را ۲- ۳ روز یکبار بشویید.
دنبال شامپویی باشید که مخصوص موهای چرب باشد. بهترین نوع شامپو آن است که چربی اضافی مو‌هایتان را بدون خشک کردن آن‌ها بگیرد. ممکن است برای پیدا کردن یک شامپوی خوب، نیاز به کمی آزمون و خطا داشته باشید. همچنین می‌توانید با آرایشگرتان هم در این زمینه مشورت کنید.
یک بار در ماه از یک شامپوی شفاف کننده (clarifying) استفاده کنید. این نوع شامپو طراحی شده تا هر گونه رسوبات چربی و محصولات آرایشی را از مو‌ها پاک کند. از شامپوی شفاف کننده هر روز استفاده نکنید؛ چرا که می‌تواند چربی مو‌هایتان را از بین ببرد و باعث شود مو‌هایتان در واکنش، چربی بیشتری تولید کند. در عوض، برای شستشوی روزانه از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که چربی مورد نیاز مو‌هایتان را از بین نبرد.

اثر نرم کننده ها

مراقب استفاده از نرم کننده‌ها باشید و آن را روی ریشه مو‌هایتان نزنید؛ چرا که این قسمت از مو‌ها، در عرض چند ساعت پس از شست و شو، با چربی‌ای (گریس) که مو‌ها تولید می‌کنند، مرطوب می‌شود. استفاده از نرم کننده در واقع به منظور تغذیه انتهای خشک‌تر موهاست. پس سعی کنید از آن برای نیمه پایینی مو‌هایتان استفاده کنید.
بعضی افراد اصلاً از نرم کننده استفاده نمی‌کنند یا به ندرت –مثلاً هفته‌ای یکبار– از آن استفاده می‌کنند تا از مرطوب شدن بیش از حد مو‌ها جلوگیری کنند.
اگر مو‌هایتان به راحتی در هم می‌رود از چیزی استفاده کنید که آن‌ها را مرطوب و نرم کند؛ مثلاً مقدار بسیار کمی روغن زیتون تأثیر خیلی خوبی دارد. فقط به اندازه‌ای که دستتان کمی براق شود، کف دستتان بریزید و پس از آن دست‌ها را به مو‌ها بمالید و طوری این کار را انجام دهید که روغن زیتون به پوست سرتان نرسد.
اگر مو‌هایتان خیلی چرب است، ممکن است اصلاً نیازی به نرم کننده نداشته باشد. اما به هر حال بهتر است که برای جلوگیری از خشک شدن انتهای مو‌هایتان، از نرم کننده استفاده کنید.

آب و ترکیبات طبیعی

مو‌هایتان را با آب گرم بشویید و سپس با گرفتن آب سرد کوتیکول‌های مو را ببندید تا موهای درخشانی داشته باشید. آب داغ چربی مو‌هایتان را از بین می‌برد و پوست سرتان بلافاصله آن را تولید خواهد کرد. بنابراین مو‌هایتان دوباره چرب خواهد شد و حتی به سختی شانه می‌شود.
مقدار کمی سرکه را برای شست و شوی نهایی امتحان کنید. این کار را با یک قاشق غذاخوری سرکه در هر ۲۳۶ میلی لیتر آب شروع کنید. بوی آن با خشک شدن مو‌هایتان از بین می‌رود.
یا، استفاده از لیموی تازه را امتحان کنید. ریشه مو‌هایتان را با نصف یک لیمو برس بکشید. (می‌توانید هر دو برش لیمو را استفاده کنید.) لیمو را به مدت ۵ دقیقه قبل از اینکه حمام کنید روی مو‌هایتان نگه دارید. این کار را در هر بار حمام کردن، تکرار کنید و تفاوت را در عرض دو هفته مشاهده کنید.

حالت دهنده ها

برای مو‌هایتان محصولات حالت دهنده انتخاب کنید. بیش از حد از این محصولات استفاده نکنید چرا که مو‌هایتان سنگین می‌شود و مقدار اضافی آن روی سرتان ته نشین می‌شود. از ژل‌های چسبناک استفاده نکنید، چون باعث می‌شود مو‌هایتان چرب به نظر برسد، در حالی که اینطور نیست!

محصولات مطمئن

هنگام استفاده از محصولاتی که به مو‌هایتان درخشندگی زیادی می‌دهد، مراقب باشید. استفاده از این محصولات برای کسانی که موهای چربی دارند، باعث چرب‌تر به نظر رسیدن مو‌ها می‌شود.
وقتی در مورد محصولی شک دارید، اصلاً از آن استفاده نکنید.

چگونه و چقدر برس می‌کشید؟

فقط به اندازه‌ای مو‌هایتان را برس بکشید که مرتب باشند. چرا که برس کشیدن، باعث تحریک غدد چربی می‌شود و به احتمال زیاد تولید چربی را افزایش می‌دهد.

تا جایی که ممکن است از دست زدن یا برس زدن مو‌ها خودداری کنید. این امر به خصوص بعد از خوردن یا آماده کردن غذا‌های چرب مهم است؛ چرا که ممکن است چربی غذا را به مو‌هایتان منتقل کنید. در مورد لوازم آرایشی چرب هم، قبل از آرایش، مو‌ها را از صورتتان کنار بزنید و با یک سنجاق ببندید و انگشتان چرب خود را به مو‌هایتان نزنید. همچنین برای مرتب کردن مو‌ها به آن‌ها دست نزنید، یعنی برای باز کردن گره مو‌ها به جای انگشتانتان از یک شانه استفاده کنید.

نظافت و کوتاه کردن مو

به طور مرتب پایین مو‌هایتان را که دچار موخوره شده، کوتاه کنید. این کار از آسیب بیشتر مو‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را ضخیم‌تر و قوی‌تر خواهد کرد. اگر این کار را هر چه سریع‌تر انجام ندهید، بعداً باید مقدار بیشتری از مو‌هایتان را کوتاه کنید، چرا که موخوره بد‌تر می‌شود.

نوع شامپو

برای مواقعی که می‌خواهید بیرون بروید، اما حس می‌کنید مو‌هایتان خیلی چرب به نظر می‌رسد، راه حل سریعی پیدا کنید. می‌توانید از پودر بچه یا شامپو‌های خشک استفاده کنید تا مو‌هایتان کمتر چرب به نظر برسد. به آسانی آن را روی ریشه مو‌هایتان بمالید، اما مراقب باشید که بیش از حد از آن استفاده نکنید، چرا که روی مو‌هایتان سفیدی‌هایی باقی می‌ماند! بعد از آن سعی کنید با شانه زدن، این سفیدی‌ها را از مو‌هایتان خارج کنید.

جلوگیری از افتادن مو روی پیشانی

در هنگام سشوار کشیدن، مو‌ها را از پیشانیتان دور نگه دارید. پیشانی یکی از مناطق چرب پوست است؛ بنابراین دور نگه داشتن مو‌ها از این قسمت، این اطمینان را به شما می‌دهد که چربی پوست جذب مو‌هایتان نمی‌شود. اگر نمی‌خواهید از سشوار استفاده کنید، مو‌هایتان را با یک کلیپس از صورتتان جمع کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود. یا اینکه جلوی مو‌هایتان را با یک کلیپس عقب نگه دارید تا زمانی که خشک شود.

به موهایتان دست نزنید!

مرتب مو‌هایتان را صاف نکنید. صاف کردن مو‌ها، -چه با گرما و چه با استفاده از فرایندهای شیمیایی- واقعاً به مو‌ها آسیب می‌زند. گرمای اتو باعث می‌شود مو‌ها چربی تولید کند، و از آنجا که برای صاف کردن به آن‌ها دست می‌زنید، ریسک تولید چربی بیشتر هم می‌شود

فری ها خوشبخت ترند!

موهای فر خود را دوست داشته باشید! موهای فر یا مجعد به طور طبیعی دیر‌تر چرب می‌شوند، چرا که روی پوست سر نمی‌خوابند. اگر مو‌هایتان فر طبیعی است، آن را به رخ دیگران بکشید!

نکات و هشدار‌ها

استفاده از شامپو‌های کم اسید و خیلی قوی، می‌تواند باعث چرب شدن و شوره سر شود.
از شامپو‌هایی که به طور ویژه برای نرم کردن مو‌ها درست شده‌اند استفاده نکنید که بد‌تر باعث چرب شدن مو‌هایتان می‌شود!
صاف کردن موهای فر بدون استفاده از محافظ حرارتی می‌تواند آسیب زیادی به مو‌ها وارد کند. مراقب باشید که چقدر و با چه حرارتی مو‌هایتان را صاف می‌کنید! (آرایشیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مهر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
۰
۲
ممنون ولی چه شامپویی بهتر است
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
۰
۴
اینو از جایی كپی كرده بودید؟؟؟؟؟؟؟؟ دقیقا عین همین مطلبو خونده بودم!!!!!!!!!
پری
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
شاید اون سایت از اینجا كپی كرده
پری
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۵
سلام من پسرونه زدم ولی از وقتی موهام و كوتاه كردم خیلی زود چرب میشه طوری ك مجبورم هرروز حموم كنم واقعا كلافه كنندس و برای مرتب بودنش همش باید شونه كنم هروز دوش گرفتنمم اینطوری نیس كه بگیم 10 . 15تو حمومم نزدیك 1 ساعت تو حمومم فقط بخاطر تمیز شدن موهام مدل موهامم چرب نیس از وقتی كوتا كردم اینطوری شد میشه بگید چیكا كنم؟ و اگریك روز درمیون بخوام برم حموم انقدر چرب میشه كه مجبورم نزدیك 4.5 دست سرم و بشورم ولی تو حالت عادی ام 3.4 دس میشورم لطفا راهكار بدید .
Am
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۲
۱
ببخشید من موهام و كوتاه كردم الان شیش ماه كه بلند نمیشه باید چی كار كنم

نیازمندی ها