برای اینکه خانه شما شادترین نقطه دنیا باشد فقط کافی است به جادوی رنگها اعتماد کنید. رنگها را درست کنار هم بچینید و مهمتر از آن به قواعد چیدمان احترام بگذارید. این قواعد به شما می‌گویند که چطور حتی در شلوغترین روزهای کاری با ورود به خانه تمام خستگی‌های‌تان را فراموش کنید و فقط به شادی‌های ماندگار فکر کنید.
کد خبر: ۶۲۶۹۸۲

به گزارش جام جم سرا به نقل از خراسان، رنگ مهم‌ترین فاکتوری است که حس شادی را در خانه شما جاری می‌کند بنابراین تا می‌توانید با رنگ بازی کنید. رنگ‌های انتخابی شما هم باید رنگ‌هایی تند و تیز با تناژ گرم باشند. رنگ‌های نارنجی، زرد، قرمز و سبز رنگ‌هایی هستند که برای القای حس شادی باید روی آن‌ها حساب باز کنید.

جادوی رنگها

مراقب ترکیب رنگ‌ها باشید، مثلا وقتی از ترکیب رنگ زرد و نارنجی در دکوراسیون استفاده می‌کنید باید سراغ تناژ گرمی از رنگ بروید، در غیر این صورت نتیجه چیدمان، به شما حس سردی را القا می‌کند! در عوض وقتی یک کوسن نارنجی را کنار یک کوسن سبز یا قرمز می‌گذارید اولین حسی که در شما ایجاد می‌شود حس دلنشین شادی است!

استفاده از این رنگ‌ها اجباری است!

اگر دنبال جاری شدن حس شادی در فضای خانه‌تان هستید نارنجی از رنگ‌هایی است که از همین حالا باید برای حضور آن در خانه برنامه ریزی کنید. آن هم با این استدلال که این رنگ سمبل نشاط و شادمانی است! در کنار رنگ نارنجی جایی هم برای رنگ زرد باز کنید. این رنگ تمام فعالیت‌های ذهنی را به حرکت درمی آورد و دقیقا به همین دلیل است که برای از بین بردن ناملایمات و حس یأس و ناامیدی توصیه می‌شود. از خصوصیات دیگر این رنگ ایجاد حس خوش بینی در فضاست.

یک دیوار پر از گل!

قاعده انتخاب رنگ‌های گرم و فرم‌های منحنی در مورد کاغذ دیواری هم جواب می‌دهد. برای رسیدن به حس شادی دست کم برای یکی از دیوار‌هایتان به فکر انتخاب کاغذ دیواری با رنگ گرم و فرم‌های منحنی باشید. نکته مهم هم این است که شما فقط مجازید این ایده را در دیواری خرج کنید که به قدر کفایت ساده و خلوت است. یادتان باشد دیواری که قرار است پشت تلویزیون قرار بگیرد اصلا انتخاب خوبی برای این هدف نیست!

زاویه دار‌ها را فراموش کنید

برای شاد‌تر شدن فضا تا می‌توانید سراغ خطوط گرد (منحنی) بروید و آیتم‌های زاویه دار را فراموش کنید. مثلا به انتخاب مبلمانی فکر کنید که فرم‌های منحنی با حاشیه و زوار گرد دارند. در مورد انتخاب میز، پیش دستی، صندلی‌ها و... همین فرمول را در نظر بگیرید. به طور کلی انتخاب لبه‌های گرد و منحنی کمک می‌کند تا فضای خانه شما شاد و دلنشین به نظر بیاید!

یک سبد گل

حضور گل را دست کم نگیرید! ساده‌ترین تاثیر حضور گلدان‌های پر از گل در گوشه و کنار خانه شما، القای حس شادی و سرزندگی است. یک گلدان پر از گل میخک، رز یا مینا را که در روزهای پاییزی ماندگاری خوبی هم دارند درون یک گلدان رنگی قرار بدهید و آن را روی میز عسلی یا میز ناهارخوری جا بدهید.

ورودی را دست کم نگیرید

اجازه دهید حس شادی از بدو ورود در خانه‌تان جاری شود. چند آیتم رنگی به ورودی خانه اختصاص دهید، مثلا می‌توانید به یک گلدان پر از گل با رنگ‌های تند و تیز، شمع و شمعدان‌های رنگی و حتی تابلوهای کوچک خوش نقش و نگار فکر کنید.

پرده‌های گل گلی!

پرده به خانه شما هویت می‌دهد بنابراین اگر قرار است هویت خانه شما شادی و نشاط باشد حتما به پرده‌های گل دار فکر کنید. اگر فضای خانه شما کوچک است طرح‌های گل دار و خلوت را انتخاب کنید اما اگر محدودیت فضا ندارید سراغ گل درشت‌ها بروید و نگران شلوغی طرح پارچه نباشید. اگر پرده اتاق شما ساده است و خیال عوض کردن آن را هم ندارید فقط کافی است به یک نوار گل دار برای جمع کردن پرده فکر کنید.

رنگ سفید را دست کم نگیرید

با همه تاکید روی رنگ‌های گرم و تند و تیز یادتان باشد جایی هم برای رنگ سفید در نظر بگیرید. رنگ سفید با همه آرامشی که در خودش دارد ترکیبی است از انواع رنگ‌هایی که وجود دارند اما به چشم نمی‌آیند! بنابراین سفید می‌تواند به تنهایی انرژی پنهان در همه این رنگ‌ها را منعکس کند. اگر مبلمان شما رنگی و طرح دار است حتما به کوسن‌های سفید برای چیدمان فکر کنید تا آرامش و نشاط را با هم داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها