اگرچه نباید تخم مرغ را در دستگاه مایکروویو گذاشت اما با روش تهیهٔ املتی که در ادامه خواهید خواند، می‌توانید بدون نگرانی از ترکیدن تخم مرغ، املتی از قارچ تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید.
کد خبر: ۶۰۰۹۷۲

مواد لازم:

تخم‌ مرغ سه عدد
پیاز نگینی خرد شده یک عدد
فلفل دلمه‌ای رنگی نگینی خرد شده از هر کدام ۱/۴عدد
قارچ ورقه شده ۱۰۰ گرم
کره ۵۰ گرم
نخود فرنگی چهار قاشق غذاخوری
روغن دو قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پاپریکا به میزان لازم

طرز تهیه:

نخود فرنگی را با مقداری آب درون ظرف در بسته داخل دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت پنج دقیقه قرار می‌دهیم (فراموش نکنید در ظرف را بگذارید تا مانع پاشیدن قطرات آب و قطعات نخود شوید. مقداری سلفون مخصوص که روی آن چند سوراخ کوچک ایجاده کرده باشید نیز برای این کار بهتر است). سپس پیاز را با روغن و کمی نمک در ظرفی با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت چهار دقیقه در مایکروویو حرارت می‌دهیم. پس از ان، فلفل دلمه‌ای را افزوده، با‌‌ همان قدرت سه دقیقه زمان می‌دهیم. آنگاه قارچ را اضافه کرده و با قدرت ۱۰۰ درصد سه دقیقه حرارت داده و بعد از دستگاه خارج می‌کنیم.
بعد نخودفرنگی را به مواد اضافه می‌کنیم، نمک، فلفل و پاپریکا را افزوده و می‌گذاریم تا کمی خنک شود. تخم‌مرغ زده شده را می‌افزاییم (فراموش نکنید که حتماً تخم مرغ را هم بزنید). در ظرف گودی کره آب شده را می‌ریزیم و مایه املت را داخل ظرف ریخته و روی سه پایه بلند دستگاه قرار داده و از سیستم ترکیب گریل با مایکروویو استفاده کرده، با قدرت ۴۰ درصد به مدت پنج دقیقه زمان می‌دهیم. یک سمت املت را روی سمت دیگر آورده و در صورت دلخواه از سیستم گریل استفاده می‌کنیم تا کمی روی املت طلایی شود. می‌توانید با سبزی‌های تفت داده و سس قرمز املت را تزیین کنید.
>> هایپرکلابز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها