خونسردی خود را با «نعنا» حفظ کنید

یک چای گیاهی آرامبخش برای تقویت اعصاب

نعنا از سبزی‌های بسیار مفید است که براحتی تکثیر می‌شود، چون در ساقه هوایی آن گره‌هایی وجود دارد که از محل آن گره‌ها و تماس با خاک ریشه خارج شده و ساقه جدید درست می‌شود. بنابراین اگر یک ساقه نعنا را در یک گلدان بکارید، بزودی گلدانی پر از نعنا در آپارتمان خود خواهید داشت و می‌توانید در هر فرصتی دمنوش نعنا برای خود تهیه کنید.
کد خبر: ۵۸۶۱۵۶

 

خواص
 
این گیاه معطر، اشتهاآور است و ناراحتی‌های دستگاه گوارش را درمان می‌کند و ضدنفخ، ضدتهوع و ضددرد و برای ​درمان سرماخوردگی و بیماری‌های حلق و گلو بسیار نافع است. دمنوش آن، مسکن و آرامبخش خوبی است و ناراحتی اعصاب و تشنج را بر طرف می‌کند.
برای رفع سردرد از کمپرس نعنا استفاده کنید. برای این کار چند قطره روغن نعنا را با مقداری آب خنک مخلوط کرده و پارچه‌ای را با آن نمدار کرده و روی پیشانی بگذارید تا سردرد برطرف ‌شود. از اثرات دیگر دمنوش نعنا، این‌که ضدسرفه است، خون را رقیق کرده، درد سینه را التیام و آنفلوآنزا را بر طرف می‌کند. هنگام سرماخوردگی بخور نعنای خشک نافع است.
 
دمنوش
 
برای تهیه دمنوش یک قاشق غذاخوری نعنای خشک را با سه لیوان آبجوش در قوری ریخته، آن را دم کرده و یک قاشق عسل اضافه کنید. برای این‌که نعنا اثر ضد گاز بیشتری داشته باشد از چند برگ نعنای تازه و هل همراه نعنای خشک استفاده کرده و دمنوش را آماده کنید و سپس بنوشید و از خواص آن بهره‌مند شوید.
 
نوشیدنی
 
۳ فنجان آب جوشیده 
۱۲ برگ نعنای تازه 
۴ عدد چای کیسه‌ای 
۱ فنجان شکر سفید 
۱ فنجان آب پرتقال 
ربع فنجان آب لیموی تازه 
۵ فنجان آب سرد 
۳ حلقه پرتقال برای تزئین (در صورت تمایل) 
۳ حلقه لیمو برای تزئین 
 
کیسه‌های چای و برگ‌های نعنا را در یک ظرف بزرگ قرار دهید. آب جوش را روی آن ریخته، بگذارید حدود هشت دقیقه بماند. برگ‌های نعنا و کیسه‌های چای را خارج کنید (آن‌ها را قبل از خارج کردن بفشارید)، حال شکر را اضافه کرده و آنقدر هم بزنید تا شکر حل شود. آب پرتقال و آب لیمو را افزوده و آب سرد را روی آن بریزید و هم بزنید تا کاملاً مخلوط شود. حال چای را با یخ، سرو کنید. در صورت تمایل آن را با حلقه‌های پرتقال و لیمو تزئین کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ملیحه
Hong Kong
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
۰
۰
با سلام علاوه بر خواصی كه گفتید دمنوش نعناع باعث افزایش ادرار شده و به این ترتیب برای دفع سنگ كلیه بسیار مفیده

نیازمندی ها