این روزها که میوه خیلی گران شده ، خرید یک هندوانه یا طالبی بی مزه و نارس حسابی ناراحت کننده است . برای تشخیص میوه سالم از ناسالم و رسیده از نارس این مطلب را بخوانید .
کد خبر: ۵۶۸۰۰۶


گریپ‌‌فروت: به انتهای گریپ‌فروت یعنی قسمتی که به ساقه مربوط می‌شود توجه کنید. این قسمت برآمده است و ناصاف و پرچین به نظر می‌آید و هر چه پوست آن ضخیم‌تر باشد پر آب‌تر است.

خربزه: وزن خربزه رسیده نسبت به حجمش بیشتر است.

هندوانه: پوست هندوانه خوب صاف و صیقلی است و وزنش نسبت به اندازه‌ آن کمتر است اگر به هندوانه ضربه بزنید صدا کمی در آن می‌پیچد و اگر آن را بین دو دست فشار دهید صدای شکسته شدن و پاره شدن آن به گوش می‌رسد.

لیمو ترش: لیمویی را برای خرید انتخاب کنید که نسبت به حجمش سنگین‌تر و رنگ آن زرد و شفاف باشد و بوی مطبوعی از آن به مشام برسد.

گلابی: گلابی را بین انگشتان خود فشار دهید. گلابی رسیده نرم‌تر از بقیه گلابی‌هاست. گلابی نه باید خیلی سفت باشد نه خیلی نرم. چون اگر نرم باشد از درون خراب شده است.

طالبی: بدنه طالبی رسیده، سفت و بوی خوبی از آن به مشام می‌رسد. اگر طالبی را تکان دهید صدای تخمه‌های درون آن را می‌شنوید. رنگ پوست طالبی خوب، زرد مایل به سبز یا زرد کمرنگ می‌باشد.

کلم‌پیچ: کلم‌پیچ خوب سفت، سنگین و سفیدرنگ است و برگ آن تلخی و تندی ندارد.

کاهو: هنگام خرید کاهو دقت کنید که دل آن پیچیده باشد و ساقه آن بالا نیامده باشد. در غیر این صورت بخش عمده وزن کاهو از همان ساقه خواهد بود.

اسفناج: برگ اسفناج و جعفری نباید ساقه بلند و خشن باشد. اسفناج خوب برگ‌های پهن و سبز و ساقه کوتاه است.

سیب‌زمینی: اگر سیب‌زمینی دارای جوانه‌های زیاد و پوست سبزرنگ است از خرید آن خودداری کنید. سیب‌زمینی سالم باید پوستش زبر و سفت و محکم باشد و رنگ آن زرد طلایی است.

کدو حلوایی: در خرید کدو حلوایی دقت کنید که اولا رنگ آن تیره باشد. ثانیا وزن آن نسبت به حجمش کم نباشد. زیرا کدوی سبک توخالی است و جدای از آن نازک است و کدوی گردن‌دار سنگین‌تر است.

کنگر: این گیاه فصل بهار به بازار می‌آید و می‌توان از ساقه آن بورانی یا خورش تهیه کرد.کنگر پیر خارهای نوک‌تیزی دارد که باید با قیچی گرفته شود. خارهای کنگر جوان که رنگ زرد بسیار روشنی دارد نرم و بی‌آزار است.

بادمجان: بادمجان خوب دارای پوست تیره و شفاف است و مغزی سفید و کم‌دانه دارد.

فلفل دلمه‌ای: بدنه فلفل دلمه‌ای تازه صاف و سفت و آبدار است. اگر فلفلی نرم باشد نشانه ماندگی و پژمردگی آن است.

بامیه: بامیه جوان ریز و به رنگ روشن و بامیه‌های پیر و درشت چوبی و خشن هستند. در هنگام خرید دقت کنید که فقط بامیه‌های جوان را جداکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها