حراج در تاریکی
هر ساله با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه نوامبر، اصطلاح «بلک فرایدی» یا «جمعه سیاه» در فضای مجازی ایران به واژهای پرتکرار تبدیل میشود.پلتفرمهای فروش اینترنتی، فروشگاههای حضوری و حتی صفحات شخصی فعال در شبکههای اجتماعی، همگی از صبح تا نیمهشب با وعده تخفیفهای بزرگ و فرصتهای «یکروزه»، بازار را پر میکنند اما پشت این هیاهو، واقعیتی نهچندان شفاف پنهان است؛ واقعیتی که تفاوت میان یک رویداد واقعی مبتنی بر تخفیف و رقابت سالم، با یک نمایش تجاری حسابشده را آشکار میسازد.