پرچم دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار بر فراز قله کلیمانجارو در کشور تانزانیا به اهتزاز درآمد.
کد خبر: ۴۶۱۶۰۵

به گزارش جام‌جم آنلاین، دومین صعود برون مرزی تیم کوهنوردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار از تاریخ 24 بهمن ماه لغایت 10 اسفند ماه سال جاری به قله کلیمانجارو کشور تانزانیا انجام شد و پرچم دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برفراز این قله به اهتزاز درآمد.

دانشجو محمود هاشمی سوقه دومین صعود برون مرزی خود به کشور تانزانیا  وقله 5846 متری کلیمانجارو را بعد از فتح قلل8000  متری گاشربروم 1 و 2 و دانشجو آرش نجفی اولین صعود خود  به همراه تیم کوهنوردی کشور ایران را انجام دادند .

کوه کلیمانجارو  رفیع ترین کوه آفریقا  ویکی از قلل هفت گانه بلند دنیاست و بزرگترین آتشفشان جهان در این قله قرار دارد ودر طول تکامل آن فورانهای زیادی رخ داده است و در مرز این کشور با کنیاست.

کلیمانجارو بلندترین نقطه کوه اوهورو می باشد، شکل کوه نیز بدلیل مستقل بودن این آتشفشان به شکل نیمه گنبدی می باشد و از دوردستها براحتی قابل مشاهده است.

لازم به ذکر است در راستای تمرینات آمادگی این  تیم به همراه 13 نفر از کوهنوردان خارجی صعود بین الملل سراسری به قله دماوند نیز توسط اعضاء کوهنوردی واحد گرمسار نیز انجام پذیرفته است.

همچنین از برنامه‌های آینده تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار می‌توان به  صعود به قله ماکالو در کشور نپال و صعود به قله موستاق آتا چین را نام برد.

سمنان-خبرنگارجام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها