در بازرسی از محل سکونت متهم، پول‌های مسروقه کشف و ضبط شد

سرقت یک میلیارد تومانی آبدارچی از بانک

در اقدامی کم‌سابقه، آبدارچی یکی از شعبه‌های بانکی در شهرستان قم مبلغ یک میلیارد تومان از گاوصندوق آن را سرقت کرد. به گزارش «جام‌جم»، جعفر حسینی، رئیس پلیس آگاهی استان قم با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: به دنبال گزارش مسوولان یکی از شعبه‌های بانک در قم مبنی بر این که موجودی بانک به مبلغ یک میلیارد تومان با استفاده از رمز گاوصندوق سرقت شده است، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.
کد خبر: ۴۳۹۴۳۶

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان داد، موجودی بانک بدون تخریب در گاوصندوق و براحتی سرقت شده است.

حسینی افزود: با جمع‌بندی اطلاعات، فرضیه سرقت توسط یکی از کارکنان بانک قوت گرفت و با بررسی سوابق کارکنان، آنها به آبدارچی بانک مشکوک شدند.

با تحت نظر گرفتن آبدارچی بانک، معلوم شد وی اخیرا یک دستگاه خودرو و مقادیری دلار خریده است. با به دست آمدن این اطلاعات، این فرد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. او در حالی که سرقت از بانک را انکار می‌کرد، سرانجام زبان به اعتراف گشود و به سرقت یک میلیارد تومانی از بانک اعتراف کرد. متهم در اعترافاتش گفت: از چندی پیش که به عنوان آبدارچی در بانک مشغول به کار شده بودم، هر بار با باز و بسته شدن در گاوصندوق و دیدن پول‌ها، وسوسه می‌شدم تا این‌که تصمیم گرفتم پول‌های بانک را سرقت کنم.

متهم افزود: به دنبال فرصت بودم تا این‌که یک روز موفق شدم رمز ورودی گاوصندوق را از مسوول آن بدزدم. به این ترتیب در ساعات پایانی یکی از روزها با کلیدی که در اختیار داشتم، وارد عمل شده و پول‌ها را سرقت کردم.

در پی این اعتراف، ماموران در بازرسی از محل سکونت متهم مقادیری از پول‌های بانک را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: پس از اعترافات متهم و بازسازی صحنه سرقت از گاوصندوق، دستور قضایی در ارتباط با بررسی سوابق متهم صادر شد و خودرو و دلارهای خریداری شده از پول دزدی بانک نیز توقیف شده است.

انهدام باند زورگیری

رئیس پلیس آگاهی استان قم همچنین به انهدام یک باند از سارقان زورگیر اشاره کرد و گفت: اعضای این باند از چندی پیش با سرقت‌های توام با ضرب و جرح، امنیت مردم را به مخاطره انداخته بودند. وی افزود: پس از شکایت‌های مردمی معلوم شد، اعضای باند سارقان زورگیر با پرسه زدن در محله‌های خلوت، مردم را با چاقو تهدید و اموالشان را سرقت می‌کردند که پس از چهره‌نگاری و جمع‌آوری اطلاعات و استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، این متهمان دستگیر شدند و به چند فقره سرقت همراه با ضرب و جرح مردم اعتراف کردند. حسینی همچنین از کشف یک قتل خانوادگی و دستگیری قاتل خبر داد و گفت: فردی در خانه‌اش توسط برادرش به قتل رسیده بود، اما خانواده مقتول تلاش می‌کردند با صحنه‌سازی وانمود کنند مقتول در خارج از خانه به قتل رسیده است که سرانجام راز جنایت فاش و مشخص شد این جنایت به خاطر اختلاف خانوادگی رخ داده است. با دستگیری قاتل، وی با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ حسینی در ادامه از دستگیری سارقان طلاجات کودکان خبر داد و گفت: به دنبال چند فقره شکایت مردمی در ارتباط با سرقت زیورآلات کودکان در محله‌های مختلف شهرستان قم، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با کمین کارآگاهان 2 متهم که با فریب کودکان زیورآلات آنها را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی قم تصریح کرد: همچنین در چند روز گذشته ماموران پلیس آگاهی چندین سارق جیب‌بر و کیف‌زن را که در حوالی حرم اموال زائران را سرقت می‌کردند، شناسایی و این متهمان نیز دستگیر شدند.

سرقت از عابربانک

گزارش دیگری حاکی است، روز 12 آبان سارقان با تخریب عابربانکی در شهرستان گچساران، موجودی آن را سرقت کردند. پس از گزارش این سرقت به ماموران و تحقیق در این زمینه معلوم شد، سارقان نیمه‌شب موجودی عابربانک را که بیش از 150 میلیون تومان بوده، سرقت کرده‌اند. با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است تا سارقان شناسایی و دستگیر شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها