معاون قضایی تهران خبر داد

مختومه شدن پرونده مجتمع ارکیده

معاون قضایی تهران از مختومه شدن پرونده پروژه مجتمع مسکونی ارکیده با 4400 شاکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۲۸۹۴۹۸

به گزارش مهر، قاضی رضا جعفری در مراسم تودیع از سرپرستی دادسرای کارکنان دولت و معرفی به عنوان معاون قضایی دادستان تهران که صبح دیروز در دادسرای عمومی و انقلاب تهران با حضور دادستان تهران برگزار شد، گفت: پرونده ارکیده 4400 شاکی دارد که سعی شده تاکنون از طریق فروش‌ زمین‌های متهم، مبالغی به شکات پس داده شود و باید بگوییم در آینده نزدیک، این پرونده مختومه خواهد شد.

بنابر این گزارش، در پروژه مجتمع مسکونی ارکیده از سال 82 متهم اصلی پرونده در شهرری با تاسیس شرکتی به نام «ارکیده» با همکاری 29 تن دیگر، پس از چاپ آگهی‌هایی در روزنامه‌ها به بهانه فروش آپارتمان با متراژهای مختلف از متقاضیان خرید مسکن 3 تا 4 میلیون و 300 هزار تومان دریافت کرد. اعضای شبکه کلاهبرداری با مبالغ دریافتی از مالباختگان، به ساخت و ساز فاز یک مجتمع مسکونی ارکیده در حومه شهرری پرداختند؛ اما پس از مدتی متهمان با تبلیغات گسترده برای فروش آپارتمان‌های فاز دوم ارکیده اعلام آمادگی کردند؛ در حالی که هیچ ساختمانی وجود نداشت.

با این حال، اعضای شبکه با کمک دلالان چند بنگاه با هدف کلاهبرداری از افراد متقاضی خرید مسکن، آپارتمان‌های فاز یک را به مردم نشان می‌دادند اما در تنظیم قرارداد، فاز دوم مجتمع مسکونی ارکیده را می‌فروختند.

تا این‌که خریداران پس از چند سال سرگردانی، متوجه شدند در کار ساخت و ساز مجتمع مسکونی هیچ پیشرفتی صورت نگرفته و صاحب شرکت متهم اصلی پرونده نیز پس از برداشت 12 میلیارد تومان، از کشور گریخته است. به این ترتیب، متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند.

با شکایت چند هزار مالباخته ، پرونده «ارکیده» در دادگستری شهرری به جریان افتاد تا این‌که پرونده فاز دوم برای رسیدگی به دادگستری تهران ارجاع شد و با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه و هماهنگی دادستان تهران، تحقیقات ادامه یافت و سرانجام مشخص شد 4400 نفر با پرداخت مبالغی بین 3 تا 4 میلیون و 300 هزار تومان فریب خورده‌اند و متهمان از آنها میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

پس از دستگیری 29 تن از اعضای شبکه کلاهبرداری ارکیده و تحقیق و بازجویی از متهمان، پرونده آنان با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شده و آنها محاکمه و در مجموع به 5 سال حبس و رد مال محکوم شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها