گروه فرهنگ و هنر:مهدخت مخبر را خیلی‌ها نمی‌شناسند، اما ترانه‌های ماندگار او را که بسیاری از خوانندگان مطرح اجرا کرده‌اند، بسیاری از ما شنیده‌ایم. مخبر که حالا سال‌های چندی از عمرش را صـرف سـرودن تـرانـه کـرده و بـا بـسیاری از آهنگسازان بزرگ و خوانندگان خوب ایرانی اجرا کرده است، حالا زحمات چندین ساله‌اش در حوزه ترانه را به صورت کتابی منتشر کرده تا در کنار آهنگ‌های اجرا شده آن، متن مکتوب تـرانـه‌هـا هـم پـیـش چـشـم موسیقی‌دوستان و علاقه‌مندان به ترانه بنشیند. مخبر در این کتاب 248 صفحه‌ای بیشتر ترانه‌های ماندگار خود را که از سال 1350 تاکنون سروده، عرضه کرده است.
کد خبر: ۲۴۰۸۳۷

مشفق کاشانی، از پیشکسوتان شعر و ترانه ایرانی در مقدمه‌ای بر این کتاب، مخبر را غزلسرایی با مضامین تازه و مسلط به زبان و ادب فارسی دانسته که در حوزه ترانه هم بحق موفق بوده است.  همکاری با آهنگسازان بزرگی چون علی تجویدی، جواد لشکری، اسدالله ملک، محمود تاجبخش، منوچهر لشکری، عباس زندی و جلیل عندلیبی و همردیف بودن با ترانه‌سرایان مشهوری چون بیژن ترقی، معینی‌کرمانشاهی، رهی معیری و نواب صفا به اعتقاد مشفق کاشانی این ترانه‌سرا  را به جایی رسانده است که ترانه‌هایش در گوش آدمی غزلی ناب را زمزمه می‌کند.

جواد لشکری نیز در یادداشت کوتاهی بر این کتاب، این ترانه‌سرا   را یکی از بهترین ترانه‌سرایان سال‌های گذشته و تاکنون دانسته است. بسیاری از ترانه‌هایی که در ذهن مردم ایران نقش بسته و چندین بار توسط خوانندگان مختلف نیز اجرا شده است سروده این ترانه‌سرا است.

کتاب و ترانه‌های دیروز، امروز و چند لحظه بعد عنوان این کتاب است که نشر پیکان آن را منتشر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها