خرید بلیط هواپیما گاهی ممکن است دغدغه‌هایی به همراه خود داشته باشد.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۷۴
اعتبار سنجی بلیط هواپیما با کد ملی چگونه است؟

مسائلی مانند اینکه به فرودگاه بروید و ناگهان متوجه شوید بلیطی که خریداری کرده‌اید معتبر نیست و شما هیچ جایی در هواپیمای مورد نظرتان ندارید. خبر خوب این است که می‌توانید از رخ دادن چنین اتفاق‌های ناخوشایندی جلوگیری کنید. برای این کار، می‌توانید بلیط خود را از طریق کدملی اعتبار سنجی کنید و مطمئن شوید بلیطی که خریداری کرده‌اید از اعتبار لازم برخوردار است. البته وبسایت‌هایی مثل علی بابا این روزها کار من و شما را راحت کرده‌اند و شما به سادگی می‌توانید به استعلام اعتبار بلیط هواپیما در علی بابا با استفاده از کد ملی خود بپردازید. در این مطلب قصد داریم به توضیح چگونگی اعتبارسنجی بلیط هواپیما با کد ملی بپردازیم و روش‌های مختلف این کار را برای شما توضیح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

هنوز به خرید آنلاین اعتماد ندارید؟

اگر شما هم در میان افرادی هستید که در قرن بیست و یک هنوز به خرید اینترنتی اعتماد ندارند، باید بدانید که تنها نیستید. البته این بی‌اعتمادی چندان هم نابه‌جا نیست؛ چون این روزها کلاهبرداری‌های اینترنتی سر به فلک کشیده‌اند و احتیاط شرط عقل است. ما هم توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، درستی بلیط هواپیمای خود را چک کنید و با اطمینان به فرودگاه بروید.

البته اگر به خرید بلیط هواپیما در علی بابا اقدام کرده باشید، می‌توانید از اعتبار بلیط خود مطمئن باشید. چرا که معتبرترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی در علی بابا به شما ارائه می‌شود. ولی با این وجود، همچنان می‌توانید اعتبار بلیط‌های خریداری شده خود را با استفاده از کد ملی بررسی کنید تا از این بابت آسودگی خاطر داشته باشید. در ادامه به نحوه بررسی اعتبار بلیط ایرلاین‌های مختلف می‌پردازیم.

استعلام اعتبار بلیط هواپیمایی ماهان

اگر بلیط شما مربوط به هواپیمایی ماهان است، برای بررسی اعتبار آن فقط کافی است به وبسایت این ایرلاین مراجعه کنید. در این وبسایت گزینه‌ای به نام وضعیت بلیط را مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی آن، به صفحه‌ استعلام بلیط هواپیمایی ماهان هدایت خواهید شد. در آن صفحه می‌توانید با وارد کردن شماره رزرو و نام و نام خانوادگی خود، اعتبار بلیط خریداری شده از این هواپیمایی را چک کنید.

خرید بلیط تهران استانبول هواپیمایی ماهان

استعلام اعتبار بلیط هواپیمایی ایران ایر

استعلام درستی بلیط خریداری شده از هواپیمایی ایران ایر با کد ملی امکان‌پذیر است. فقط کافی است به سایت هواپیمایی ایران ایر (هما) بروید و روی گزینه استعلام بلیت کلیک کنید. بعد از این کار به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که در آن به دو روش استعلام بلیط با استفاده از کد ملی و استعلام از طریق کد واچر، می‌توانید درستی بلیطی که خریداری کرده‌اید را چک کنید. البته لازم به ذکر است که اگر بلیط هواپیما داخلی و خارجی در علی بابا را خریداری کرده‌اید، اعتبار آن کاملا تضمین شده است.

استعلام اعتبار بلیط هواپمایی تابان

اگر بلیط هواپیمای خود را از ایرلاین تابان خریداری کرده‌اید، برای استعلام صحت آن می‌توانید به وبسایت این هواپیمایی مراجعه کنید. در بخش منوی سایت گزینه‌ای به نام اعتبارسنجی بلیت را مشاهده خواهید کرد که با کلیک بر روی آن، به صفحه‌ اعتبارسنجی بلیط وارد می‌شوید. در این صفحه باید کد رزرو بلیط خود و یک کد امنیتی را وارد کنید تا اعتبار بلیط هواپیمای خریداری شده برای شما به نمایش دربیاید.

استعلام اعتبار بلیط پروازهای چارتری

تمام مواردی که گفته شد، برای اعتبارسنجی بلیط‌های سیستمی هستند و متاسفانه بلیط‌های چارتری و لحظه آخری امکان اعتبارسنجی را برای شما فراهم نمی‌کنند. علت این مسئله این است که لیست بلیط‌های چارتر دو ساعت قبل از پرواز به شرکت‌های هواپیمایی ارسال می‌شود و در این زمان کوتاه، امکان اعتبارسنجی فراهم نیست. ولی با این وجود، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و به فرودگاه رفتید و متوجه شدید نام شما در میان مسافران پرواز قرار ندارد، می‌توانید از اعتبار چارترکننده استفاده کنید.

استعلام اعتبار بلیط از طریق سایت هواپیمایی کشوری

فرقی نمی‌کند بلیط هواپیما در علی بابا را خریداری کرده باشید یا شرکت‌های دیگر. تفاوتی هم ندارد که بلیط خود را از کدام ایرلاین خریده‌اید. بلیط شما هرچه که باشد، می‌توانید اعتبار آن را در وبسایت هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار دهید. تمام ایرلاین‌های کشور تحت نظر این سازمان هستند و اگر این سازمان درستی بلیط شما را تائید کند، دیگر جای شک و تردیدی در مورد اعتبار بلیط شما وجود نخواهد داشت.

حرف آخر

اعتبار سنجی بلیط هواپیما با استفاده از کد ملی روش بسیار آسانی است که می‌تواند باعث شود شما با اطمینان کامل راهی فرودگاه شوید. توصیه می‌کنیم حتما این کار را چند روز قبل از پرواز خود انجام دهید تا در صورت بروز مشکل، امکان پیگیری وضعیت بلیط خود را داشته باشید. البته لازم به ذکر است که خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی در علی بابا می‌تواند شما را به طور کامل از درستی بلیط خریداری شده مطمئن کند. فراموش نکنید که نظرات و تجربیات خود در زمینه اعتبارسنجی بلیط هواپیما با استفاده از کد ملی را با ما در میان بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها