هنگامی که در زمین باتلاقی گیر کردید از فشردن پدال گاز و استفاده از دنده عقب برای بازگشت خودداری کنید. این روش باعث فرو رفتن بیشتر در گل خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۴۲۴۹۴
هنگام گیر کردن خودرو در باتلاق چه کار کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، هنگامی که در زمین باتلاقی گیر کردید از فشردن پدال گاز و استفاده از دنده عقب برای بازگشت خوداری کنید.

اولین کار در هنگام گیر کردن در زمین باتلاقی، آزاد کرد شاسی خودرو از تماس با گل است. این کار بسیار سخت و زمانبر است، ولی تا هنگامی که شاسی آزاد نباشد سایر روش‌ها تقریبا غیر ممکن هستند. این کار را می توانید با قرار دادن جک بادی در زیر خودرو انجام دهید.

همچنین جک‌های معمولی نیز در صورتی که در زیر آن‌ها یک صفحه چوبی یا فلزی قرار گیرد تا در گل فرو نروند می‌توانند کار ساز باشند.

حتی المقدر سعی کنید با ارتفاع دادن به خودرو شاسی را آزاد کنید، چون کندن زمین باتلاقی بسیار کار سخت و مشکلی است و همچنین سطوح زیرین به دلیل بالا بودن رطوبت از استحکام به مراتب کمتری نسبت به سطوح بالایی برخوردارند.

پس از بالا بردن خودرو، زیر چرخ‌ها را با قلوه سنگ پر کنید و این روش را تا جایی که شاسی خودرو آزاد گردد ادامه دهید. همچنین در صورتی که تخته چوبی همراه دارید می‌توانید در زیر چرخ‌ها قرار دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها