عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت پیشنهاد خاصی درباره قیمت بنزین در بودجه نیاورده است اما یکی از ایده‌های نمایندگان، تک نرخی شدن بنزین در سال ۹۹ است.
کد خبر: ۱۲۴۱۸۳۳
احتمال تک نرخی شدن بنزین در بودجه سال آینده

به گزارش جام جم آنلاین از مهر ، علی اکبر کریمی درباره وضعیت قیمت بنزین در بودجه سال ۹۹ گفت: دولت پیشنهاد خاصی در مورد نرخ بنزین در بودجه ۹۹ نیاورده است و احتمالا همان تصمیمی که سران قوا در این باره گرفته‌اند، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: البته این حق برای نمایندگان وجود دارد که پیشنهادات خود برای قیمت حامل های انرژی به ویژه بنزین را در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در صحن علنی مجلس مطرح کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر ایده‌هایی در مجلس در این باره مطرح است که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از پیشنهادات مورد نظر نمایندگان مجلس تک نرخی شدن بنزین است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

کریمی درباره تاثیرات تک نرخی شدن بنزین، اظهار داشت: باید این مسئله را در نظر گرفت که تک نرخی شدن باعث افزایش قیمت بنزین سهمیه‌ای خواهد شد و در صورتی که این تصمیم اتخاذ شود، دوباره شوک جدیدی به بازار وارد می‌شود و می‌تواند آثار منفی زیادی در شرایط تورمی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس یکی دیگر از سناریوهای مورد نظر مجلس این است که روند فعلی قیمت بنزین حفظ شود چرا که اگر قرار باشد یک شوک دیگری به بازار وارد شود، دوباره شاهد موج افزایش قیمت خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها