پلیس فتا نسبت به فعالیت سامانه‌ای جعلی به نام yaraneh-۹۸.com برای اعلام نیاز یارانه هشدار داد و از شهروندان خواست که به هیچ عنوان اطلاعات خود را در این سامانه وارد نکنند.
کد خبر: ۱۲۴۱۷۷۰
هشدار پلیس در مورد سایت جعلی یارانه ۹۸ +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا درباره فعالیت سامانه‌ای به نام yaraneh-۹۸.com که در آن اقدام به دریافت اطلاعات هویتی سرپرست خانوار و دریافت مبلغ دو هزار تومان از آنان می‌کند، گفت: این سامانه جعلی بوده و شهروندان به هیچ عنوان نباید به آن مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در چنین مواردی پولی از شهروندان اخذ نمی‌شود، گفت: متاسفانه در شرایط مختلف و بسته به نوع حساسیت‌های جامعه و موج های خبری ایجاد شده، افراد سودجو نیز با طراحی سایتهای جعلی به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند و چنین سامانه‌هایی نیز در همین راستا ایجاد شده است.

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا ادامه داد: این سایتهای جعلی هربار به بهانه‌هایی نظیر یارانه، کارت سوخت و... ایجاد می‌شوند و در آن از افراد خواسته می شود که ابتدا مشخصات هویتی خود را وارد کرده و سپس وارد صفحه‌ای جعلی می شوند که در آن از شهروندان خواسته می شود که مبلغی بسیار کم و بین ۲ تا ۱۰ هزار تومان را پرداخت کنند.

پاشایی افزود: پس از پرداخت مبلغ در واقع اطلاعات کارت بانکی کاربران کپی شده و این افراد در فرصتی مناسب اقدام به تخلیه موجودی حساب می‌کنند در همین راستا نیز توصیه ما این است که شهروندان به هیچ عنوان به چنین سایت‌هایی که ممکن است لینک آن از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی برایشان ارسال شود، توجه نکنند و در صورتی هم که اطلاعات خود را در چنین سایتهایی ثبت کرده‌اند هرچه سریعتر نسبت به تغییر رمز دوم کارت بانکی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پلیس فتا با چنین مواردی برخورد خواهد کرد، گفت: در مورد این سایت نیز اقدامات لازم برای برخورد با سودجویان انجام خواهد شد، کمااینکه در گذشته نیز چندین مورد سایتهای این‌چنینی شناسایی و با ایجادکنندگان آن برخورد شده است.

پاشایی ادامه داد: پیامکهایی که از سوی دولت و دستگاه‌های دولتی ارسال می‌شود، عمدتا در قسمت شماره، دارای نام همان نهاد است و شماره آن وجود ندارد، ضمن اینکه برای اعلام نیاز یارانه، کارت سوخت و ... نیز هیچ وجه نقدی حداقل در مرحله ثبت نیاز در سایت دریافت نمی‌شود. به لینک هایی که در شبکه های اجتماعی ارسال می ‌شود هم نباید توجه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها