کانادا فولکس واگن را به جرم تقلب و دستکاری در موتور خودروهای دیزلی متهم کرد.
کد خبر: ۱۲۴۱۷۶۸
شرکت خودروسازی دوباره متهم شد

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، فولکس واگن که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود و سهم قابل توجهی در بازار‌های اروپا و جهان را به خود اختصاص داده است، در چند سال اخیر به علت رسوایی خودرو‌های دیزلی موسوم به دیزل گیت (DieselGate) به شدت تحت فشار‌های متعددی از سوی دولت‌های مختلف در آمریکای شمالی و اروپا قرار گرفته است.

حالا بر اساس تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت engadget، کانادا نیز از رسوایی فولکس واگن به عنوان خطر و تهدیدی بزرگ برای محیط زیست این کشور سرسبز واقع در آمریکای شمالی نام برده بود.

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودرو‌های آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد، چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودرو‌های دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها