ائتلاف سعودی افزون بر ادامه حملات هوایی و زمینی خود علیه یمنی‌ها کشتی‌های حامل سوخت و مواد غذایی آنها را هم در توقیف نگاه داشته است.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۰۷
توقیف 13 کشتی حامل سوخت و مواد غذایی برای یمنی ها توسط ائتلاف سعودی

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، ائتلاف سعودی در حالی از تمایل خود برای آتش‌بس با یمن سخن می‌گوید که با ادامه جنگ و تشدید فشار بر یمن، رویکردی خلاف مواضع سیاسی نشان می‌دهد.

یک مسئول در بندر الحدیده در غرب یمن گفت، ائتلاف سعودی سیزده فروند کشتی حامل مشتقات نفتی و مواد غذایی را با وجود اینکه از طرف سازمان ملل مجوز دارند توقیف کرده و اجازه تخلیه بار به آنها در این بندر را نمی‌دهد.

این منبع در گفت‌وگو با شبکه المسیره تاکید کرد: نیروهای ائتلاف به توقیف کشتی‌ها مقابل بندر جیزان ادامه می‌دهند در حالی که این کشتی‌ها مجوز سازمان ملل را دارند.

شرکت نفت یمن هم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود اینکه فرستاده سازمان ملل به یمن در گزارش تازه خود به شورای امنیت از ورود کشتی‌های سوخت به بندر الجدیده و رفع مشکل در این زمینه سخن گفت، اما ائتلاف سعودی هنوز پنج کشتی حامل سوخت بنزین و دیزل را با وجود داشتن مجوز ورود به به بندر الحدیده در توقیف نگاه داشته تا رنج مردم را بیشتر کند.

در این بیانیه آمده است: مقادیر موجود سوخت در کشتی‌های توقیف شده به ۸۴ هزار تن بنزین و ۵۳ هزار تن دیزل می‌رسد.

مخالفت ائتلاف با خروج کشتی‌ها از آب‌های یمن

سرتیپ «زید الوشلی» رئیس گارد ساحلی بخش دریای سرخ یمن هم گفت: ائتلاف سعودی دست به اقدامات خودسرانه در قبال کشتی‌ها می زند از جمله اینکه مانع خروج آنها از آب‌های یمن می‌شود یا آنها را مجبور می‌کند به بندر الحدیده بازگردند بدون اینکه هیچ دلیل یا توجیهی داشته باشد .

الوشلی در نشست روز سه شنبه در استان الحدیده که برای بررسی پیامدهای مقابله غیرقانونی ائتلاف با خروج کشتی‌های شرکت‌های حمل و نقل دریایی ازآب‌های یمن برگزار شد، از سازمان ملل متحد خواست با پذیرش مسئولیت خود ائتلاف بین المللی را به توقف این رفتارهای مغایر با قوانین بین المللی کشتیرانی وادار کند چرا که با این اقدامات خودسرانه رنج و مشقت معیشت یمنی‌ها را بیشتر می‌کند.

الوشلی گفت: هنوز ۹ کشتی شرکت‌های حمل و نقل دریایی در توقیف ائتلاف سعودی هستند و ما همچنان منتظریم آنها بتوانند آب‌های یمن را ترک کنند.

ادامه بی‌وقفه حملات توپخانه‌ای و راکتی مزدوران ائتلاف به الحدیده

در همین حال نیروهای ائتلاف سعودی شب گذشته با پانزده گلوله توپخانه و رگبار سنگین منطقه الجبلیه در شهر التحیتا را بار دیگر هدف گرفتند.

خانه‌های شهروندان در شهر محاصره شده الدریهمی هم توسط نیروهای ائتلاف سعودی گلوله باران شد.

پنج کودک بر بر اثر گلوله توپ جنگی ائتلاف کشته شدند

از الدریهمی همچنین خبر رسیده است که بر اثر انفجار یک گلوله توپ جنگی باقی مانده از حملات نیروهای ائتلاف به مناطق مختلف الحدیده در روستای «المنقم» الدریهمی پنج کودک کشته و یک کودک دیگر هم زخمی شد.

از این کودکان یکی دختر بچه هفت ساله و بقیه پسر بچه بین هفت تا سیزده ساله بودند .

جمعه گذشته هم حمله نیروهای ائتلاف سعودی به خانه یکی از شهروندان یمنی در منطقه الجاج الاعلی شهر بیت الفقیه در الحدیده با کشته شدن یک دختر بچه و زخمی شدن چهار عضو دیگر یک خانواده یمنی همراه بود.

جنگنده‌های ائتلاف 18 بار یمن را بمباران کردند

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم سه شنبه شب تاکید کرد: کشورهای ائتلاف سعودی-آمرکایی همزمان با تشدید بی وقفه حملات خود در جبهه‌های مرزی و داخلی یمن در بیش از هجده نوبت هم یمن را بمباران کردند.

به گفته سریع، نیروهای ائتلاف با وجود اینکه در بیش از هجده نوبت جبهه‌های مرزی را در روز سه شنبه بمباران کردند تا نیروهای زمینی آن بتوانند پیشروی کنند، اما به هیچ پیشرفت ملموسی دست نیافته و بالعکس متحمل تلفات سنگینی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها