نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس‌جمهور را تدوین و تاکنون به امضای بیش از ۱۲ نفر از نمایندگان رسانده است.
کد خبر: ۱۲۳۷۴۳۸
سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور درباره افزایش قیمت بنزین

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی اکبر کریمی طرح سوال از رئیس جمهور را تدوین کرده و به امضای ۱۲ نفر از نمایندگان رسانید.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز امضای نامه سوال از رئیس جمهور به ۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

متن کامل سوال از رئیس جمهور به شرح زیر است:

هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

با احترام و با عنایت به مفاد اصل ۸۸ قانون اساسی و با استناد به مفاد ۲۱۰ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدین وسیله سوال نمایندگان امضاء کننده ذیل از حسن روحانی رئیس جمهور برای طی فرایند رسیدگی و پاسخ ا، در اولین فرصت ممکن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم می گردد:

۱- با عنایت به اینکه دولت جنابعالی از آغاز به کار خود در سال ۹۲ تاکنون از انجام تکالیف قانونی مقرر در قانون هدفمندسازی یارانه ها سرفصل چهار سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و بند الف ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه در زمینه هدفمندسازی یارانه حامل های انرژی به ویژه بنزین طفره رفته است، افزایش قیمت بنزین در نیمه شب پنج شنبه ۲۳ آبان ماه در ماه های پایانی سال جاری و در آستانه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی چه بوده است؟

۲- دلایل تعیین قیمت بنزین معمولی سهمیه ای به میزان ۱۵۰۰ تومان و معمولی ۳۰۰۰تومان و سوپر ۳۵۰۰ تومان در شرایط کنونی چیست؟

۳- با عنایت به اینکه دولت جنابعالی طی سالهای اخیر از اجرای تکالیف قانونی خود برای حذف یارانه ثروتمندان با توجیه عدم امکان شناسایی و عدم وجود اطلاعات مستند در مورد آنها طفره رفته است، پرداخت یارانه حمایتی به ۶۰ میلیون ایرانی و شناسایی اقشار نیازمند چگونه امکان پذیر است و محروم کردن ۲۵ میلیون نفر از جمعیت کشور از یارانه با چه مبانی و اطلاعاتی صورت گرفته است؟

۴- با توجه به اینکه اصلاح قیمت بنزین براساس قوانین موجود جزو اختیارات دولت بوده است، علت طرح این موضوع در شورای هماهنگی سران قوا و انتصاب تصمیم افزایش قیمت بنزین به شورای یاد شده و مقام معظم رهبری و فرار از مسئولیت پاسخگویی به مردم در این خصوص چیست؟

۵- تصمیم افزایش قیمت بنزین چه آثاری در بودجه عمومی کل کشور در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خواهد داشت و چه تغییراتی را در مبالغ مندرج در جدول ذیل بند «الف» در قانون بودجه سال ۹۸ ایجاد خواهد نمود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها