مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار پراکنده باران در برخی مناطق کشور از امروز تا اواخر هفته از بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۳۵۶۲
برف و باران در کشور می بارد

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه از امروز (۲۸ مهر) تا چهارشنبه (۱ آبان) در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال غرب کشور رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی این مدت در دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد ازظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ آبان) علاوه بر این مناطق در جنوب غرب کشور و برخی مناطق مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین در این مدت به علت افزایش وزش باد در شمال عربستان و جنوب عراق وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز تا آخر هفته در سواحل شمالی کشور بارش متناوب باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: دمای هوا در بخش‌های شمالی کشور بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست.

به گفته ضیائیان، امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ مهر) طی ساعات بعد ازظهر در مناطقی از کرمان و ارتفاعات شمال هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۹ مهر) نیمه ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده و حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (۳۰ مهر) نیمه ابری به تدریج افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها