شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از کاهش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای برخی نقاط پایتخت طی روز جمعه (۲۶مهر) خبر داد.
کد خبر: ۱۲۳۳۳۵۵
هوای تهران سالم است

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده آن است که وضعیت کیفیت هوای شهر تهران با برقراری شرایط جوی نسبتاً آرام در صبح روز پنجشنبه (۲۵ مهر) با افزایش تردد خودروها، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها مهیا شده و سبب می‌شود وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب بویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به‌تدریج با رشد ناپایداری روزانه برای برخی ساعات همراه با وزش باد و رشد ابر، پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن بهبود کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. با کاهش میزان ناپایداری جوی در شب پنجشنبه و همزمان با ساعات اوج ترافیک، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها بویژه در بعضی مناطق پرتردد دور از انتظار نیست که این امر کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، با وزش باد در نخستین ساعات فردا (جمعه۲۶ مهر) و کاهش تردد خودروها، انتظار می‌رود در برخی ساعات صبح و همچنین در طی روز جمعه، کاهش نسبی در غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل مشاهده شود؛ بنابراین شرایط مطلوب در اکثر مناطق شهر حاکم خواهد بود. در ساعات پایانی جمعه افزایش حجم ترافیک سبب کاهش کیفیت هوا در برخی از مناطق پایتخت خواهد شد.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۶۸ و در شرایط سالم قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها