یادداشت قنادباشی برای جام جم آنلاین

تحریک مردم عراق توسط ارتجاع عربی و دشمن غربی

ارتجاع عربی و دشمنان قسم خورده اسلام به هر ابزاری متوسل می شوند تا ضربه سنگینی به راهپیمایی اربعین حسینی وارد کنند و با توطئه و نیرنگ های مختلف مانع از حضور میلیونی مردم مسلمان و شیعه در کربلا شوند.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۶۸
تحریک مردم عراق توسط ارتجاع عربی و دشمن غربی

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در یادداشتی به مسائل و تحولات روز عراق پرداخته و در آن نوشته است:آنچه طی چند روز گذشته در عراق اتفاق افتاد؛ بهره برداری و سوء استفاده مثلث عربی- عبری- غربی از کاستی های موجود در عراق است.

عدم وجود زیر ساخت های اقتصادی در عراق به دلیل تحمیل جنگ های مختلف داخلی و خارجی توسط آمریکا به این کشور تحقق بسیاری از خواسته های اقتصادی مردم را با چالش هایی مواجه کرده و زمینه اعتراضات اقتصادی مردم را به سیاستمداران این کشور رقم زده است.

در شرایط نامساعد اقتصاد عراق و در آستانه برگزاری همایش چند ده میلیونی شیعیان؛ مسلمانان و آزادگان در عتبات عالیات و کربلای حسینی در این کشور؛ ارتجاع عربی و آمریکایی ها با بهره برداری از کاستی های موجود؛ زمینه های نارضایتی مردم را افزایش داده و با تلاش های مختلف درصدد دامن زدن به مشکلاتی هستند که مبداء آن سیاست های نابودگرانه و جنگ افرزوانه خود آنها بوده است تا خواسته های مسالمت آمیز اقتصادی مردم را به سمت و سویی هدایت کنند که اعتراضاتی خشن از دل آن خارج شود. تظاهرات و هدایت افکار عمومی با پول های سعودی به سمت خشونت و نافرمانی مدنی هر چه بیشتر؛ از سوی خاندان سعودی و با حمایت های رژیم صهیونیستی و آمریکا در سال های گذشته نیز دنبال شده است. آنها کوشش می کنند تا به صورت سر بسته در بصره تظاهراتی علیه دولت عراق برگزار کنند.

تظاهرات و اغتشاش روزهای اخیر در آستانه برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی؛ یکی از بزرگترین اهداف دشمن درراستای کاهش عظمت راهپیمایی با شکوه اربعین به شمار می رود.

راهپیمایی که نمایانگر وحدت ملت های مسلمان و علاقمندی مسلمانان به اهل بیت علیهم السلام و آگاه سازی جوامع انسانی و سوق دادن افکار عمومی جهان به ظلم ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن امام حسین است. راهپیمایی اربعین حسینی ارتجاع عربی و دشمنان اسلام را بسیار نگران کرده است.

از این رو آنها با آگاهی به این مساله که تداوم برگزاری اربعین حسینی و شکوه آن می تواند منجر به توجه جامعه اسلامی به حرکت به سوی تمدن بزرگ ونوین اسلامی شود؛ خواستار منحرف کردن این راهپیمایی و ایجاد نگرانی در دل زائرین با توسل به ابزار اغتشاشات در عراق هستند.

ارتجاع عربی و دشمنان قسم خورده اسلام به هر ابزاری متوسل می شوند تا ضربه سنگینی به راهپیمایی اربعین حسینی وارد کنند و با توطئه و نیرنگ های مختلف مانع از حضور میلیونی مردم مسلمان و شیعه در کربلا شوند.

انواع و اقسام مداخلات سیاسی در عراق برای شکل گیری وهمه گیر شدن اعتراضات مردمی نشانه روشنی از واهمه دشمن از برگزاری اربعین حسینی است.

دشمن با توسل به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم عراق می کوشد تا با تحریک مردم عراق مانع از حضور ده ها میلیونی آنها در مراسم اربعین حسینی یا خدمات رسانی به زائران حسینی شود.

استفاده دشمن از نارضایتی های اقتصادی در عراق در آستانه برگزاری اربعین حسینی پیام آور بغض،کینه و هراس دشمن نسبت به آموزه های حسینی است که موجب شده از راه های مختلفی وارد شوند و نارضایتی ها را دراین بازه زمانی با راهپیمایی خشن رقم زنند.

همزمانی تظاهرات در چند شهر عراق نشانه روشنی بر وجود دست های پنهان خارجی و دشمنان اسلام و اربعین حسینی است؛ چرا که حرکت های خود جوش معمولا از یک شهر شروع می شود و بعد از مدتی به شهر دیگر کشیده می شود.

حرکت های اعتراضی بخشی از مردم عراق در آستانه برگزاری اربعین حسینی به صورت همزمان انجام شد گواه توطئه افکنی دشمن است.

در واقع هدایت این صحنه ها فقط و فقط برای جلوگیری از برگزاری باشکوه اربعین است؛ چرا که نزدیک به بیست میلیون عراقی زائر امام حسین هستند و خدمات قابل توجهی به زوار سایر کشورها از جمله زائران ایرانی می دهند لذا دست های پشت پرده در تحریک مردم بیانگر آن است که دشمن آروزی به تعویق افتادن یا عدم برگزاری با شکوه اربعین حسینی است.

از جمله نشانه های دیگر مداخله خارجی حمله بدون دلیل تظاهر کنندگان به نیروهای امنیتی است.

معمولا شورش ها و حرکت های اعتراضی خود جوش زمانی به برخورد با نیروی امنیتی و انتظامی کشیده می شود که به اوج برسد و از طرف نیروهای امنیتی حرکتی صورت بگیرد. در حالی که در این صحنه ها بدون اینکه پلیس به سمت تظاهر کنندگان حمله کند، شاهد حمله بدون دلیل به نیروی انتظامی عراق با صورتهای پوشیده بودیم.

تدارک چنین حمله ای به پلیس نشان دهنده آن است که عناصر نفوذی برنامه ریزی هایی برای اغتشاش بیشتر در دستور کار دارند.

در بسیاری از اعتراضات اقتصادی دنیا شاهد هستیم که هیچ یک از اماکن دولتی به آتش کشیده نمی شود؛ در الجزایر و سودان قبل از ساقط شدن آقای عمر البشیر هیچ نهاد دولتی به آتش کشیده نشد.

قطعا چنین رفتارهایی نشان دهنده نفوذ کسانی است که عناصر دشمن به شمار می روند و با تطمیع دلارهای سعودی درصدد پیشبرد پروژه آشوب سازی در عراق هستند.

آمارها گویای این واقعیت است که بیش از هفتاد و نه درصد هشتگ های توئیتر که مردم عراق را به برخواستن و خیزش علیه دولت دعوت می کند از عربستان و توسط ربات های ویژه خریداری شده توسط سعودی¬ها ارسال شده است.

روشن است در شرایطی که عراق به سمت وحدت همه جانبه با ایران پیش می رود و وحدت دو ملت منجر به شکوفایی اقتصادی می شود و عراق و ایران می توانند صنعت گردشگری مذهبی پر سود را میزبانی کنند، دستان خارجی در کار است تا مانع تحقق این مهم شوند.

زمانی است که عراقی ها درصدد بودند پاسخ پهبادهایی که به پایگاه های حشد الشعبی حمله کرده بودند را بدهند و تدابیری را علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، آمریکایی ها در مقابل دیدگان جهان رسوا شدند چرا که پهبادهای نیروهای صهیونیستی از پایگاه های آنها به حشد الشعبی که محبوب مردم عراق است حمله کرده بودند.

تمام موارد اشاره شده دال بر نشانه های روشنی از دشمنی دشمنان اسلام وخاندان سعودی و آمریکاست.

دشمنانی که همواره درصدد از بین بردن راهپیمایی عظیم اربعین و سنگ اندازی در مسیر وحدت دو ملت ایران و عراق بوده اند؛ چرا که منافع آنها از جنگ افروزی بین ملت های مسلمان بخصوص دو ملت ایران و عراق حاصل می شود.

آگاهی بخشی به عموم مردم آزاده عراق و روشنگری در باب دشمنی های دشمنان جهان اسلام می تواند بستر ساز خنثی سازی توطئه های دشمن باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها