کوسه ها معمولا آبزیانی خونخوار وعظیم الجثه بوده اند که ابعادی بزرگ و غول آسا دارند. اما دانشمندان امریکایی به تازگی موفق به شناسایی کوسه ای عجیب شده اند که تنها 14 سانتیمتر طول دارد.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۱۸
کشف کوسه 14 سانتیمتری در عمق دریا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس ، کوسه ها معمولا آبزیانی خونخوار و عظیم الجثه بوده اند که ابعادی بزرگ و غول آسا دارند. اما دانشمندان امریکایی به تازگی موفق به شناسایی کوسه ای عجیب شده اند که تنها 14 سانتیمتر طول دارد.کوسه یادشده که 14.4 سانتیمتر طول دارد در عمق دریاها زندگی می کند و به کوسه جیبی مشهور شده است.

پیش از این تنها یک بار نمونه ای از این کوسه در سال 1979 در اقیانوس آرام شناسایی شده بود و یک بار دیگر در فوریه سال 2010 هم نمونه ای دیگر از آن در خلیج مکزیک یافت شد. حالا بعد از هشت سال یک نمونه دیگر از این کوسه یافت شده است.

بررسی کوسه یافت شده در سال 2010 نشان داد که تعداد مهره های ان کمتر از نمونه یافت شده در سال 1979 است و تشریح دقیق اجزای این دو کوسه ثابت کرد که آنها از دوگونه متفاوت هستند. در حالی که نمونه دوم و نمونه جدید یافت شده کوسه جیبی محسوب می شوند، نمونه اول Mollisquama mississippiensis نام دارد.

محققان قصد دارند بررسی های بیشتری را بر روی نمونه جدید انجام دهند تا از ویژگی های این آبزی نه چندان ناشاخته اطلاعات بیشتری کسب کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها