مدیر دفتر بهره برداری و مانیتورینگ سدهای سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه نگرانی از بابت زمین لرزه های مسجد سلیمان برای سدها وجود ندارد، گفت: ریزش های محدودی در محیط پیرامون سدها رخ داده و بررسی آنها تا سه روز آینده ادامه می یابد.
کد خبر: ۱۲۱۶۵۱۲
زلزله؛ سدهای مسجدسلیمان را تهدید نمی کند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، یعقوب عرب با اشاره به وقوع زمین لرزه‌های روز دوشنبه در مسجدسلیمان افزود: کانون زلزله به سدهای شهید عباسپور (حدود ۱۵ کیلومتر) و سد مسجدسلیمان (حدود ۱۲ کیلومتر) نزدیک است به همین دلیل ایمنی و پایداری سدهای بزرگ در شرایط غیرعادی (بروز زمین لرزه، سیل و …) اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سدهای بزرگ برای زلزله‌هایی به مراتب بزرگ‌تر از زلزله رخداده طراحی و ساخته می‌شوند بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

عرب اضافه کرد: به سرعت بازرسی کاملی از سدها، گالری‌ها، تکیه گاه‌ها، مغارها و سایر محل‌های مهم انجام، و نتایج اطلاعات ابزار دقیق این سدها قرائت و مورد بررسی قرار گرفته که نتیجه اولیه بررسی‌ها، سلامت سدهای مسجدسلیمان و شهید عباسپور را تأیید کرده است.

وی بیان کرد: هیچ‌گونه مشکلی (غیر از ریزش‌های محدودی در محیط پیرامون سدها) ملاحظه نشده و ادامه این بازرسی و بررسی‌ها حداقل تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها