مردم مکزیک برای جلوگیری از سرقت گوشی‌های خود راهکار جالبی در نظر گرفتند.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۹۰
راه حل عجیب مکزیکی ها برای جلوگیری از سرقت گوشی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، از آنجایی که آمار سرقت تلفن همراه در شهر مکزیکوسیتی مکزیک بسیار بالاست و ساکنان این شهر قربانی ضرب‌وشتم و حتی مرگ در درگیر‌ی‌ها می‌شوند، آنها راه‌حل جالبی را پیدا کردند تا گوشی‌های گران قیمت خود را از خطر دزدیده شدن حفظ کنند.

آن‌ها برای فریب سارقان از گوشی‌ های تقلبی استفاده می‌کنند که ارزش چندانی ندارند و بین ۱۵ تا ۲۵ دلار قیمت دارند. فردی به نام «اکسل» این گوشی‌ها را طراحی می‌کند که کپی از نمونه اصلی آن است و آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا با این کار، هم سارقان را فریب دهد و هم جان مشتریان در امان باشد و هم راه‌حلی برای دستگیری سارقان باشد. او اکنون مشتریان زیادی دارد.

اکسل نام یک جعلی برای خود انتخاب کرده است، چون طبق قانون می‌تواند متهم به فروش کالا‌های جعلی شود. با این حال فروشنده ادعا می‌کند که مشتریان با آگاهی اقدام به خرید می‌کنند و به خوبی می‌دانند که گوشی واقعی نمی‌خرند.

با این حال گوشی‌ های تقلبی کیفیت خوبی ندارند و احتمال اینکه سارقان خیلی سریع متوجه تقلبی بودن آن شوند، زیاد است بنابراین ممکن است صدمات بیشتری به قربانی‌ها وارد نمایند. به همین دلیل شهروند از شیوه دیگری هم برای دور زدن سارقان استفاده می‌نمایند، آن‌ها گوشی‌های هوشمند واقعی خریداری می‌کنند، اما ارزان‌ترین نوع آنها را انتخاب می‌کنند تا در صورت دزدیده شدن خسارت چندانی را متحمل نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها