مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد:

سدهای ماملو و لتیان در آستانه سرریز شدن

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بخشی از مخزن سدهای ماملو و لتیان برای کنترل سیلاب‌های احتمالی خالی نگه داشته شده است.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۲۰
سدهای ماملو و لتیان در آستانه سرریز شدن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت نیرو، سید حسن رضوی با اشاره به سرریز سد طالقان، گفت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته سرریز این سد تا خرداد امسال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سدهای ماملو و لتیان آماده سرریز شدن است، ادامه داد: سد ماملو حدود ۲۰ میلیون مترمکعب تا رسیدن به سرریز فاصله دارد که پیش‌بینی می‌کنیم این سازه تا انتهای اردیبهشت به مرحله سرریز برسد. حدود ۹۰ درصد سد لتیان نیز پر شده است و بین ۱۰ تا ۱۵ درصد مخزن آن برای سیلاب‌های احتمالی و ممانعت از بروز مشکل در پایین دست خالی نگه داشته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: در سد کرج نیز ۵۰ میلیون مترمکعب از حجم مخزن برای کنترل سیلاب‌های احتمالی اردیبهشت و اوایل خرداد خالی نگه داشته شده است که پیش‌بینی می‌کنیم این سد نیز اواسط خرداد به مرحله سرریز برسد.

رضوی تصریح کرد: در سد لار نیز که بیشترین حجم ذخیره برف در حوضه آبریز این سد واقع شده است پیش‌بینی می‌کنیم امسال بتوانیم بیشترین ذخیره آب این سد را از زمان بهره‌برداری آن داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها