معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور:

ورود سامانه‌ های بارشی تا خرداد ادامه دارد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: امیدوارم چارچوب و برنامه‌ای که برای بازسازی مناطق سیل زده اعلام شده به درستی اجرایی شود چون اینکار نقش بسزایی در رضایت مندی و بالا رفتن امید مردم به مسئولان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۰۲۸۳۵
ورود سامانه‌ های بارشی تا خرداد ادامه دارد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد در جلسه شورای اداری البرز گفت: بودجه سال جاری شهرداری‌ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در صورت تحقق آنها بسیاری از مشکلات کلانشهرهای کشور مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به وقوع بحران سیل در برخی از استان‌های کشور در ایام ابتدایی سال ادامه داد: باید برای قبل، حین و بعد از بحران خود را آماده و با مدیریت درست و به موقع تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات مالی و جانی جلوگیری کنیم.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: در روزهای ابتدایی سال ۲۴ استان کشور درگیر سیل شدند و برخی از آنها به شدت آسیب دیدند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در جریان امداد رسانی به سیل زدگان حضور استان البرز از جمله مدیریت شهری کرج در مناطق آسیب دیده پررنگ بود و این نشان دهنده حس بالای نوع دوستی مردم و مسئولان این استان است.

وی ابراز کرد: با توجه به آسیب‌های زیاد سیل، قرارگاهی در وزارت کشور برای اولین بار ایجاد شد و در دل این قرارگاه کارگروه و کمیته‌های مختلفی شکل گرفت که کمیته نوسازی و بازسازی مناطق آسیب دیده، اجتماعی، بهداشتی و مشارکت‌های مردمی، کمیته نظارت و بازرسی و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی از جمله آنهاست.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ابراز کرد: در سیل ابتدایی سال بیش از پنج هزار تخریب در مناطق روستایی داشتیم و ۲۰۰ شهرمان نیز آسیب دیده‌ است.

جمالی نژاد تصریح کرد: بنا شده در ۳۱ استان کشور هم این قرارگاه تشکیل شود تا روند بازسازی خسارات سیل سرعت بیشتری به بگیرد.

این مسئول ابراز کرد: هنوز بحران تمام نشده چون تا اواسط خرداد شاهد بارندگی و ورود سامانه‌های جدید به کشور خواهیم بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: سیل در استان خوزستان بیشترین خسارت را وارد کرده که جبران آن به راحتی امکان پذیر نیست.

وی توضیح داد: طبق برآوردها 180 هزار منزل در اثر سیل خراب شده که احتمال افزایش تعداد آنها وجود دارد؛ از این تعداد 100 هزار واحد شناسایی و برای آن پرونده تشکیل شده است؛ حدود 67 تا 68 هزار واحد نیاز به بازسازی کامل و مابقی نیازمند تعمیر است.

جمالی نژاد تصریح کرد: برای بازسازی و کمک به هموطنان سیل زده باید از موازی کاری جلوگیری تا از این طریق از هدر رفت زمان، هزینه و انرژی جلوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها