معاون وزیرراه گفت: سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراهی تا پیش از نوروز در آزادراه‌های منتهی به تهران عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۴۴۲۰
معاون وزیرراه: عوارضی بزرگراه‌ها جمع آوری می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسین میرشفیع در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض بزرگراهی تا پیش از نوروز در آزادراه‌های منتهی به شهر تهران و تا تیر سال آینده در سراسر آزاد راه‌های کشور عملیاتی می‌شود و دیگر نیازی به توقف خودرو‌ها برای پرداخت عوارض وجود ندارد.

معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌های کشور افزود: امروز مرحله نهایی تست سامانه عوارض الکترونیکی یکپارچه آزادراه‌ها انجام شد و در تلاش هستیم این طرح را تا پیش از آغاز سفر‌های نوروزی عملیاتی کنیم.

وی گفت: در این طرح، پلاک خودور‌های عبوری بدون نیاز به توقف برداشته و به سامانه متمرکز منتقل می‌شود و مردم می‌توانند عوارض بزرگراهی خودروی خود را قبل، حین و پس از سفر به راحتی و از روش‌های مختلف پرداخت کنند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور افزود: از بیستم اسفند امسال، تمام گیت‌های فیزیکی پرداخت عوارض در اتوبان‌های تهران - قم، تهران - ساوه، کرج - قزوین و قزوین - زنجان جمع آوری می‌شود و در صدد هستیم آزادراه‌های تهران - پردیس و قطعه ۴ آزادراه تهران - شمال هم به این سامانه متصل شود.

وی پرداخت با اپلیکیشن‌های بانکی، پرداخت روی قبض موبایل، پرداخت با کارت خوان در مسیر و برداشت از تگ خریداری شده از بانک مسکن را از جمله راه‌های متعدد پرداخت بهای عوارض بزرگراهی دانست و گفت: استفاده از این سامانه مزایای بسیاری از جمله حذف مرحله توقف و پرداخت در سفر، کاهش مصرف سوخت و خطر تصادفات در عوارضی آزادراه‌ها و حذف مشکل نداشتن پول نقد و پول خرد را به دنبال دارد.

میرشفیع افزود: برای رانندگانی که عوارض آزادراهی را پرداخت نکنند از سامانه پلیس راه پیامکی ارسال می‌شود که در صورت نپرداختن مجدد، خودرو جریمه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها