معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری لرستان با بیان این که دستگاه‌های امدادی در استان در حالت آماده‌باش درآمدند، گفت: طی روزهای آتی بارش ۴۰ تا ۱۰۰ میلی‌متری باران در استان را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۶۷
آماده‌باش دستگاه‌ های امدادی لرستان

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، احمد مرادپور در نشست شورای مدیریت بحران استان لرستان در سالن جلسات استانداری بیان کرد: میزان خسارت وارده به ابنیه‌های استان برای ارسال به ستاد بحران کشور باید سریع‌تر برآورد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اظهار کرد: متأسفانه برخی از مدیران فکر می‌کنند، اعتبارات مازاد داریم و می‌توانند نقدی آن را دریافت کنند اما اصلاً بدین شکل نیست. اگر ابنیه‌ای آسیب‌دیده، باید میزان خسارت آن برآورد شود تا به ستاد بحران ارسال شود.

وی ادامه داد: لرستان جزو استان‌های آسیب‌دیده از خشک‌سالی قرار نگرفته بود که با پیگیری جمعی با مدیریت استاندار در نهایت به لیست استان‌های آسیب‌دیده از خشک‌سالی اضافه شد.

مرادپور افزود: با پیگیری مداوم می‌شود به نتیجه رسید و برای سال‌های آینده اطلاعات استان در این خصوص به نحوی کامل شود که در آن مسائل و مشکلات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص میزان بارندگی در روزهای آتی در استان، بیان کرد: دستگاه‌های امدادی باید در آماده‌باش کامل باشند، در سیلاب افرادی که در بستر رودخانه‌ها هستند، آسیب می‌بینند.

این مسئول اضافه کرد: باید با هشدار به مردم میزان خسارات سیلاب را کاهش دهیم.

مرادپور گفت: هر خانه که در سیلاب اخیر آسیب‌دیده، در مسیر سیلاب بود و باید پرسید که چرا اجازه داده‌اند در این مناطق خانه بسازند.

وی بیان کرد: نمی‌توانیم طبیعت را به خاطر یک لقمه نان نابود کنیم. دهیاران باید در این خصوص نظارت کافی کنند.

این معاون استاندار عنوان کرد: برخی از ایستگاه‌های پمپاژ در حریم رودخانه قرار دارند.

وی افزود: در صورت بروز حادثه در اثر سیلاب می‌توانیم از استان‌های هم‌جوار کمک بگیریم اما در هر صورت باید در آمادگی کامل باشیم.

مرادپور اضافه کرد: حادثه رانش زمین در الیگودرز نباید تکرار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها