رشیدیان گفت: در هفته های آینده برای مذاکره درمورد حج سال ۹۸ به عربستان خواهیم رفت تا حج با کیفیتی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۴۰
برای مذاکره در مورد حج سال آینده به‌زودی به عربستان خواهیم رفت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در جمع خبرنگاران و درباره برنامه‌های آتی این سازمان اظهار کرد: موضوع حج و زیارت موضوع مهمی است که باید بتوانیم کیفیت آن را ارتقا و ماندگاری دستاوردهای حج و زیارت را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مسئله ای که امروزه در سازمان حج و زیارت مطرح است بحث برابری پول ملی با طرف های بانکی است، افزود: با توجه به اینکه قراردادهای ما با شرکت های حقوقی باید با ارز پرداخت شود؛ تامین ارز مورد نیاز و رسیدن به قیمت مناسب بدون کاهش کیفیت در برنامه های سازمان حج و زیارت است.

رشیدیان با اشاره به اینکه با حمایت مجلس شورای اسلامی این موضوع را دنبال خواهیم کرد، گفت: در هفته های آینده برای مذاکره درمورد حج سال ۹۸ به عربستان خواهیم رفت تا حج با کیفیتی داشته باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: حج دارای یک ظرفیت مشخص است و امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

وی افزود: باید راهکار جدیدی برای تامین ارز حجاج درنظر بگیریم تا عمره بدون مشکل برای زائران برگزار شود.

رشیدیان با اشاره به اینکه هزینه‌های عمره باید برای مردم به صرفه باشد، اظهار کرد: دغدغه اصلی ما تامین ارز است تا به حجاج فشار وارد نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به همه سپرده‌های حج سود اختصاص می‌یاید، افزود: تلاش می‌کنیم به کسانی که مدتهاست در صف اعزام به حج هستند، سهمیه اضافه‌ای بدهیم و تمام افرادی که پشت نوبتند؛ اعزام شوند.

رشیدیان با اشاره به اینکه در دولت قبل به این دلیل که با مشکل اعزامی‌ها در عمره هم رو به رو نشویم، با این ثبت نام‌ها مخالف بودیم؛ گفت: به علت برخی سیاست‌ها از جمله جمع آوری نقدیندگی از جامعه این اقدام را انجام دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها