حکم قطعی متهمان پرونده اخلال گران نظام اقتصادی از طریق تضییع کالای استراتژیک گندم صادر شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۵۵۷
مخلوط کنندگان خاک با گندم به ۸۱ سال حبس محکوم شدند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، متهمان پرونده اخلال گران نظام اقتصادی از طریق اختلاط خاک با گندم، دوباره فروشی، کم‌فروشی و گران‌فروشی جمعاً به 81 سال حبس و بیش از 754 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

احکام متهمان اخلالگران در نظام اقتصادی کشور از طریق کم‌فروشی، گران‌فروشی و دوباره فروشی گندم‌های خریداری‌شده از دولت به قیمت یارانه‌ای و فروش مجدد به دولت در فصل خرید تضمینی به قیمت آزاد و اختلاط گندم‌های خریداری‌شده از کشاورزان با خاک، ماسه، ذرت، علوفه و سایر ناخالصی‌ها جهت افزایش وزن و فروش به دولت در فصل خرید تضمینی برای جبران کسری گندم‌های امانی دولت، در شعبه ویژه دادگاه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی مستقر در استان فارس صادر شد.

بر اساس این حکم، امیر (اشکان) کمالی سروستانی فرزند محمدحسین، مدیر سیلوی خوشه طلایی سروستان که به‌عنوان یکی از سیلوهای ذخیره‌سازی بخش خصوصی که متولی تحویل گرفتن گندم از مناطق نزدیک به سروستان بوده است به 20 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت‌المال به مبلغ 35 میلیارد و 485 میلیون و 713 هزار و 156 ریال، ضبط اموال ناشی از جرم، محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و منع از اشتغال به امر سیلو داری با لغو و تعلیق پروانه کسب سیلوی خوشه طلایی سروستان و منع از اشتغال در حوزه گندم و آرد به مدت دو سال محکوم شد.

منوچهر پور فر فرزند عبدا...، مدیرعامل کارخانه آرد نصر لامرد به 10 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت‌المال جمعاً به مبلغ 318 میلیارد و 175 میلیون و 576 هزار و 319 ریال، ضبط کلیه اموال تحصیل شده از جرم و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

همچنین اسماعیل نصرالهی فرزند حمزه، مدیر داخلی کارخانه آرد نصر لامرد به 10 سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل خسارت وارده به بیت‌المال جمعاً به مبلغ 318 میلیارد و 175 میلیون و 576 هزار و 319 ریال، ضبط کلیه اموال تحصیل شده از جرم و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

بر اساس این حکم حسن مزارعی فرزند شاه میرزا، کارمند سابق شرکت غله که از آن شرکت منفصل و شرکتی به نام تجارت گستر فلات فارس را تأسیس و در واردات گندم خارجی و دیگر محصولات کشاورزی فعال بوده نیز به سه سال حبس، جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 3 میلیارد و 94 میلیون و 650 هزار ریال، منبع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب به مدت دو سال و محرومیت از خدمات دولتی، محکوم شد.

همچنین مهدی رضایی فرزند رمضان، عامل خرید گندم در شهرستان ممسنی به سه سال حبس، جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 46 میلیارد و 800 میلیون ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

ناصر حبیبی نسب فرزند قمصور، از دلالان مشهور گندم در منطقه ممسنی نیز که در آن شهرستان دارای یک انبار می‌باشد و به‌عنوان نماینده کشاورزان آن منطقه از سوی جهاد کشاورزی معرفی‌نامه داشته، به یک سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده به دولت به مبلغ 17 میلیارد ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی و خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب به مدت دو سال محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

همچنین عسکر (افرا) براتی فرزند نادعلی، از دلالان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در منطقه فیروزآباد به پنج سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد و 707 میلیون و 600 هزار ریال، منع از اشتغال به حرفه دلالی خرید گندم و آرد با لغو جواز کسب و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.

محمد ثاقب پور فرزند احمد، مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی افزر و مدیرعامل مرکز خرید مرند افزر فیروزآباد به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد و 903 میلیون و 887 هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت‌المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دو سال محکوم شد.

همچنین حسن منصوری قیری فرزند غلامحسین، مدیرعامل شرکت تعاونی ولی‌عصر (عج) به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد و 903 میلیون و 887 هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت‌المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دو سال محکوم گردید.

محمود پورمند فرزند احمد، مسئول خرید گندم در مرکز خرید سکه روان که زیر نظر شرکت تعاونی حضرت ولی‌عصر (عج) فعالیت داشته به هشت سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ 3 میلیارد و 903 میلیون و 887 هزار ریال، ضبط اموال ناشی از جرم به نفع بیت‌المال، محرومیت از کلیه خدمات دولتی و لغو پروانه کسب و ممنوعیت از اشتغال و انجام هرگونه فعالیت در حوزه آرد و گندم به مدت دو سال محکوم شد.

همچنین یکی از متهمان پرونده به نام محمدهادی محمدی فرزند عباس از دلالان خرید گندم از اتهامات مربوطه، تبرئه شد.

گفتنی است متهمان این پرونده طی شش جلسه در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران نظام اقتصادی با حضور نامبردگان پای میز محاکمه قرار گرفتند. جلسه محاکمه متهمان پرونده گندم که مربوط به مخلوط کردن گندم با خاک، دوباره فروشی و سایر اقدامات مجرمانه این افراد به ریاست قاضی دکتر سید محمود ساداتی و مستشاری علی فرهادی پور و محسن رجایی نیا برگزار شد.

همچنین در ذیل رأی صادره از شعبه ویژه دادگاه مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی استان فارس مستند به تبصره 2 ماده 2 قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، بر تعقیب قضایی مدیر یا مدیران، بازرسان و به‌طورکلی مسئول و یا مسئولان ذی‌ربط که به خاطر عدم توجه به تکالیف مقرر در این تبصره برای جلوگیری از وقوع جرم، اقدام فوری و مؤثر انجام نداده‌اند، به اتهام معاونت در جرم مذکور تأکید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها