رئیس پلیس پایتخت با اعلام دستگیری ۱۹۵ نفر از اراذل و اوباش پایتخت گفت: نزاع و درگیری در تهران ۸ درصد کاهش داشته و آمار جرایم مسلحانه و خشن تقریبا به صفر رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۱۹۰
دستگیری ۱۹۵نفر از اراذل واوباش / تمدید طرح تسهیل آزادسازی خودروهای توقیفی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، سردار حسین رحیمی در حاشیه سومین مرحله از اجرای طرح برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس افزود: با تلاش همکاران پلیس اطلاعات و امنیت در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۱ واحد صنفی که اغلب باشگاه بدنسازی بانوان بود، مورد بررسی قرار گرفت و ۵۰ پارک و تفرجگاه مورد استفاده مردم و همچنین ۲۰ نقطه از مراکزی که شهروندان به پلیس گزارش کرده بودند، از وجود اراذل و اوباش پاکسازی شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از طرح ۱۹۵ نفر از اراذل و اوباش سطح یک، دو و سه دستگیر شدند که در میان آنها توزیع کنندگان سی دی های مستهجن و نصب کنندگان تجهیزات ماهواره هم وجود داشتند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۴۰ نفر از این افراد زیر ۱۸ سال سن داشتند، تاکید کرد: این افراد پس از اخذ تعهدنامه تحویل خانواده هایشان شدند.

اراذلی که در فضای مجازی کری خوانی می کردند، دستگیر شدند

سردار رحیمی، جرایم افراد دستگیر شده را زورگیری، تجاوز به عنف، تخریب اموال عمومی و مردم، دستگیری مسلحانه و دیگر جرایم اعلام کرد و افزود: تعدادی از این اراذل و اوباش از طریق کری خوانی در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی می کردند که این افراد دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: از افراد دستگیر شده ۲۴ قبضه انواع سلاح سرد و ۱۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری و ۶ میلیون سی دی مستهجن و غیراخلاقی کشف شد.

سردار رحیمی تصریح کرد: مرحله بعدی طرح برخورد با اراذل و اوباش از همین لحظه آغاز شده است و به شهروندان قول می دهم امان را از این افراد خواهیم گرفت و اجازه نمی دهیم امنیت مردم را مخدوش کنند.

رئیس پلیس پایتخت تاکید کرد: همکاری مردم با پلیس ۱۱۰ از طریق گزارش ناامنی ها و اراذل و اوباش اقدام مهمی در برخورد با این افراد است.

وی گفت: ۹۰ نفر از افراد دستگیر شده در مرحله سوم طرح دارای سوابق متعدد شرارت، مزاحمت و تخریب اموال عمومی و مردمی هستند و متاسفانه تعدادی از آنها به تازگی از زندان آزاد شده اند، این نشان می دهد که زندان هم تاثیری در اصلاح رفتار آنها نداشته است.

مشکلی به نام ترافیک اول مهرماه نخواهیم داشت

سردار رحیمی با اشاره به روزهای پایانی شهریور و ترافیک آغاز مهرماه ادامه داد: ترافیک شهریور هنوز با مشکل حادی مواجه نشده است و جلسات برای مسئله ترافیک مهرماه آغاز شده تا شرح وظایف به دستگاه های مختلف اعلام شود.

وی در مورد سرویس مدارس گفت: آموزش به رانندگان سرویس های مدارس آغاز شده و تاکنون ۶ هزار راننده سرویس آموزش ها را فرا گرفته اند. به شهروندان توصیه می کنیم حتما از سرویس مورد تایید پلیس و آموزش و پرورش استفاده کنند.

فرمانده پلیس پایتخت گفت: قول می دهم اول مهرماه مشکلی با عنوان ترافیک آغاز مدارس نداشته باشیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در زمینه تامین امنیت شهروندان در خریدهای آغاز مدارس، همکاران ما در مراکز مهم خرید و بازارچه های فصلی همراه مردم و کسبه هستند.

تمدید طرح تسهیل آزادسازی خودروهای توقیفی

وی با اشاره به اجرای طرح تسهیل رفع توقیف خودروها و موتورسیکلت های توقیف شده تاکید کرد: همزمان با دهه ولایت شرایط خوبی از سوی پلیس برای آزادسازی خودروهایی که به دلیل جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف شده اند، فراهم شده است. این تسهیلات از جمله بخشش دیرکرد جریمه ها و تقسیط پرداخت جرایم و دیگر تسهیلات خواهد بود.

سردار رحیمی افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این طرح رفع توقیف شده اند و با استقبال مردم این طرح تمدید خواهد شد.

آمار جرایم مسلحانه و خشن تقریبا به صفر رسیده است

فرمانده پلیس تهران گفت: آمار سرقت های خُرد در سال ۹۷ افزایش داشته اما آمار سرقت های به عنف کاهش شدید و آمار جرایم مسلحانه و خشن تقریبا به صفر رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نزاع و درگیری در تهران ۸ درصد کاهش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها