بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران

گروگانگیر، جان گروگان را نجات داد

مرد تبهکار برای تصاحب ثروت میلیاردی همکارش، چهار مامور قلابی اجیر کرد. او با پول‌های سرقتی گریخت و پلیس در تعقیبش است.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۹۶
سناریوی پلیس قلابی برای سرقت 4 میلیاردی

به گزارش جامجم، اوایل مرداد امسال مرد جوانی با حضوردر شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از پنج مرد به اتهام سرقت چهار میلیارد تومانی از حسابهای بانکیاش و هفت ساعت حبس غیرقانونی در خانهاش در شمال تهران شکایت کرد.

با دستور بازپرس سهرابی، پرونده برای ادامه تحقیقات و بازداشت متهمان فراری به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد. شاکی با حضور در پلیس آگاهی گفت: من کارم خرید و فروش اینترنتی کالاست و برحسب کارم پولهای زیادی از حسابم اینترنتی رد و بدل میشود. شبهنگام در خانهام در یکی از برجهای شمال تهران بودم که ناگهان زنگ آپارتمان به صدا درآمد. به محض بازکردن در، چهار مرد که یکی از آنها مسلح و دستبند به دست داشت، مرا هل دادند و به زور وارد خانهام شدند. آنها خودشان را مامور پلیس امنیت پایتخت معرفی کردند و گفتند که به آنها گزارش شده من در کارهای خلاف فعالیت دارم. به همین خاطر علاوه بر بازداشتم باید خانه را بازرسی کنند. از آنها کارت و حکم بازرسی خواستم که مدرکی به من نشان ندادند. تهدید میکردند که اگر سکوت نکنم با سلاحی مرا به قتل میرسانند.

شاکی ادامه داد: از ترس جانم سکوت کردم. یکی از آنها با دستبند دستانم را بست. بقیه وجب به وجب خانه را بازرسی کردند. مدام میگفتند که باید به آنها پول بدهم. بعد سراغ لپتاپم رفتند. ضربهای با سلاح به سرم زدند و اسلحه را روی سرم گذاشتند و تهدید کردند که تا 10 میشمارند و اگر رمز لپتاپ و رمز حسابهای بانکیام را به آنها ندهم شلیک میکنند. از ترس جانم رمز لپتاپ و چندحسابم را به آنها دادم. آنها چهار میلیارد تومانی را که در حسابهایم داشتم برداشت کردند. بعد دو نفر از آنها خانه را ترک کردند. حدود ساعت 4 صبح پنجمین عضو باند وارد خانه شد. او را شناختم. این متهم مانند من در کار فروش اینترنتی کالا بود. او تهدید کرد اگر اطلاعات دیگر حسابهایم را به او ندهم، زنده از این خانه بیرون نمیروم. بعد هم خانه را ترک کرد. با رفتن او، دو نگهبان خوابیدند و من توانستم کلید دستبند را از روی میز بردارم و با باز کردن دستبند فرار کنم. در خیابان دو کارگر شهرداری را دیدم و با کمک آنها ماجرا را به پلیس خبر دادم. وقتی ماموران کلانتری آمدند و همراه آنها وارد خانه شدیم، دو گروگانگیر فرار کرده بودند. ماموران با اطلاعاتی که از شاکی بهدست آوردند ابتدا برای دستگیری سرکرده باند که با شاکی آشنایی داشت به خانه او رفتند که در آنجا نبود و به مکان نامعلومی گریخته بود. ماموران در جستوجوی او و همدستانش بودند تا اینکه چند روز پیش در یک عملیات هماهنگ موفق به دستگیری چهار عضو این باند در مخفیگاهشان در نقاط مختلف تهران شدند . این چهار نفر بازجویی شدند و به محبوس کردن غیرقانونی شاکی در خانهاش به مدت هفت ساعت، جعل عنوان پلیس و سرقت چهار میلیارد تومانی از وی و کتک زدن شاکی اعتراف کردند.

یکی از متهمان به افسر تحقیق گفت: چند روز پیش یکی از دوستان مشترکمان سراغمان آمد و مدعی شد اختلاف مالی چند میلیارد تومانی با شاکی دارد و او حاضر نیست پول را پس بدهد و از وی کلاهبرداری کرده است. بنابراین از ما خواست با جعل عنوان پلیس به خانهاش برویم و او را بترسانیم و پولهایش را سرقت کنیم تا با این ترفند بتواند به پولش برسد. ما هم غافل از اینکه اختلافی میان آنها نیست، به خواسته دوستمان عمل کردیم. سلاح و دستبند تهیه کردیم و شبانه به آنجا رفتیم و با تهدید به مرگ او را هفت ساعت غیرقانونی حبس کردیم و چهار میلیارد تومان اینترنتی از حساب بانکیاش سرقت کرده و به حساب طراح آدمربایی واریز کردیم.

یکی دیگر از اعضای باند هم گفت: سرکرده باند قرار بود چند دستگاه آپارتمان را به نام من کند و به همین خاطر با او همراه شدم، اما بعد از گرفتن پول گریخت.

چهار متهم پرونده با صدور قرار قانونی در بازداشت بهسر میبرند. تحقیقات تکمیلی از آنها در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد. جستوجو برای دستگیری سرکرده این باند همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها