عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

آمریکایی ها از نرم خویی ونرم گویی مسئولین کشور دچار توهم شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین:

آمریکا باید خسارت بدعهدی های خود را بپردازد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بدعهدی آمریکا از نظرمادی و روانی حدود دو سال از انرژی کشور را گرفت. باید جبران خسارت از آسیبی که به یک تعهد چند جانبه وارد شده صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۱۹
آمریکا باید خسارت بدعهدی های خود را بپردازد

به گزارش جام جم آنلاین مسعود گودرزی نماینده ممسنی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست های اصولی در برابر آمریکا را دنبال می کند و در برقراری روابط تنها با رژیم اشغالگر قدس خط قرمز دارد افزود: جمهوری اسلامی ایران با تمامی کشورها در چارچوب احترام ، عزت ، مصلحت و حکمت روابط دوستانه دارد و بر این محور تا جایی که منافع ملی کشور اقتضا کند هیچ ابایی از مذاکره ندارد. کما اینکه این سیاست و حسن نیت را در مذاکرات هسته ای به جهانیان ثابت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بعد از مذاکرات هسته ای دولت آمریکا بدعهدی کرد گفت: انتظار داریم در هر توافقی که صورت می گیرد منافع ملی کشور تعقیب شود و در صورت بدعهدی جبران خسارت شود.

مسعود گودرزی نماینده ممسنی افزود: ‌بدعهدی آمریکا از نظر مادی و روانی چیزی حدود دو سال از انرژی کشور را گرفت. چون پرونده هسته ای خاصه در دولت روحانی بیش از دو سال پیگیری شد و همه نیروها ضمن اینکه بسیج شدند و رهبری این مذاکرات را تایید کردند ،‌ این دستاورد در شورای امنیت سازمان ملل نیز به تایید رسید و مردم هم از اینکه دستاوردی در عرصه سیاسی و دیپلماسی حاصل شده راضی و خشنود بودند.

وی با اشاره به اینکه بدعهدی آمریکا به کشورهای ذی نفع خسارت وارد کرده و باید ضرر و آسیب که به یک تعهد چند جانبه وارد شده جبران شود گفت: صحبت دکتر روحانی که مخاطب آن آمریکا بود تاکید داشت که این کشور در سیاست خارجی خود دیوار بی اعتمادی را هر روز بلندتر می کند و سال به سال یک طبقه بر این دیوار اضافه می کند ، بطوریکه نمی شود از پشت آن چیزی را در آینده دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران ‌در سیاست های منطقه ای خود به دنبال دفاع مشروع از منافع و دفاع از حاکمیت سرزمینی کشور است چون متغیر ناامن سازی در خارج از مرزهای ایران برای ورود به داخل کشور برنامه ریزی شده و اگر چنین چیزی دیده شود این هشدار را می دهیم که جلوی چنین ترفندهایی را از هر طریق می گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها