دروغگویی‌های مرد معتاد در دادگاه نتوانست وی را نجات دهد و این مرد دیروز با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۹۰۴
حکم قصاص برای قاتل دروغگو

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اول فروردین سال ۹۶ و به دنبال کشته شدن یک مرد جوان به نام حجت در منطقه انبار گندم در دستور کار پلیس قرار گرفت‌.

تحقیقات نشان می‌داد این مرد با ضربه‌های چاقو کشته شده است .جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پلیس به جست‌وجوی قاتل پرداخت.

دوربین‌های مدار‌بسته تصاویری را ضبط کرده بود که نخستین سرنخ را به پلیس داد. فیلم ضبط شده نشان می‌داد یک مرد جوان همراه زنی پس از قتل حجت از محل گریخته‌اند. با به دست آمدن این سرنخ تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و مرد معتاد به نام احمد که از اهالی همان منطقه بود با ردیابی تلفن همراه مقتول شناسایی و بازداشت شد.

وی در بازجویی‌ها خودش را بی‌اطلاع از مرگ حجت نشان داد و حرف‌های ضد و نقیضی را مطرح کرد، اما وقتی فیلم ضبط شده دوربین مداربسته به وی نشان داده شد به قتل به خاطر مواد مخدر اعتراف کرد. پلیس در ادامه تحقیقات نتوانست هیچ ردی از زن جوان پیدا کند. به این ترتیب احمد 35ساله دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای این جلسه اولیای دم برای متهم حکم قصاص خواستند.

سپس احمد در جایگاه ایستاد و سناریوی تازه‌ای را مطرح کرد. وی گفت: من قاتل نیستم. قبول دارم در آن زمان معتاد بودم و گاهی اوقات مواد می‌فروختم. زنی که در فیلم ضبط شده همراه من بود یک زن معتاد بود که برای خرید مواد مخدر سراغم آمده بود و من هیچ ارتباطی با او نداشتم. من در خیابان انبار گندم مقداری مواد به زن معتاد فروختم و در حال رفتن به خانه‌ام بودم که یکباره حجت را در حالی که خونین روی زمین افتاده بود دیدم‌. او هنوز نفس می‌کشید و زنده بود، ولی نمی‌توانست حرف بزند. بالای سرش رفتم و برای پیدا کردن پول، جیب‌هایش را گشتم اما پولی به دست نیاوردم. من فقط گوشی تلفن همراهش، یک بسته کبریت و مقدار تخمه از جیب‌هایش دزدیدم و فرار کردم.

وی ادامه داد: چند روز بعد گوشی تلفن همراه را به مبلغ ۱۷۰ هزار تومان به یک مواد فروش فروختم و در عوض آن یک گرم شیشه‌ و مقداری پول گرفتم. من نمی‌دانم چه کسی حجت را کشته است.

در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده وی را به قصاص محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها