۴۸ روز پس از نگارش خطاب به رئیس جمهور

وزیر راه نامه استعفایش را منتشر کرد +عکس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین:

علیرغم استیضاح مکرر عباس آخوندی، هیچ اقدام موثری در حوزه مسکن رخ نداده است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد وزیر راه و شهرسازی در مورد مسکن اجتماعی و مسکن مهر قابل دفاع نیست و میزان رضایتمندی عموم مردم ازایشان در بخش مسکن بسیار پایین است.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۸۲
علیرغم استیضاح مکرر عباس آخوندی، هیچ اقدام موثری در حوزه مسکن رخ نداده است

به گزارش جام جم آنلاین، احد آزادیخواه نماینده ملایر با تاکید بر اینکه پروژه مسکن مهر با هدف خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر طراحی و اجرا شد افزود: متاسفانه آقای آخوندی در مسکن مهر توجهی به اتمام پروژه نکرد و تنها در مقام شعار اعلام شد که مسکن مهر به اتمام رسیده ،اما واقعیت و گزارشات منطبق با وقایع ،چیز دیگری را می گوید.

این نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه دولت فعلی در اتمام پروژه مسکن مهر کوتاهی کرده گفت: مجتمع‌ها آسفالت نشده، معابر مشخص نیست، سند افراد داده نشده ‌و ساختمان ها فاقد آسانسور و خدمات هست ومتاسفانه علی رغم تاکیدات دولت محترم، وزارت راه اقدامی برای اتمام این پروژه انجام نداده است.

نماینده ملایر با اشاره به اینکه نگاه سیاسی به مسئله پروژه مسکن مهر بی ربط است یادآور شد : بحث مسکن اجتماعی که در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی قول آن داده شده و قرار بود جایگزین مسکن مهر شود متاسفانه «فقط و فقط» در حد یک شعار باقی ماند و هیچ نشانی از این مسکن ،آنقدر که روی آن مانور داده شد وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه بازی کردن با اعتقادات مردم اصلا کار درستی نیست گفت: وقتی مردم ببینند وزرا و مسئولین و حتی شخص رئیس جمهور وعده هایی می دهد اما قدم در راه اجرایی شدن آن برداشته نمی شود قطعا دلسرد خواهند شد و چنین رفتاری اصلا در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: قیمت مسکن متاسفانه علی رغم تاکیدات دولت از ثبات برخوردار نبود و مردم از این امر گلایه مند هستند چون هنوز آثار تحریم آمریکا و خروج این کشور از برجام در کشور تاثیرگذار نشده که شاهد افزایش قیمت مسکن بین ۴۰ تا ۵۰ درصد چه در بحث خرید و چه اجاره‌بها هستیم که این ارقام بسیار فاجعه آمیز است.

وی با تاکید بر اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی باید با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در بحث کاهش قیمت مسکن دخالت کنند و با متخلفین برخورد نمایند گفت: اینکه به دروغ بگوییم عملکرد فلان وزیر بسیار خوب است قطعاً باید روز قیامت مسئول سخنان خود باشیم .

آزادیخواه افزود:شخصیت آقای آخوندی و همکارانشان قابل حرمت است اما عملکردشان اصلا قابل دفاع نیست و گلایه هایی در این زمینه وجود دارند .

وی در خصوص اینکه وزیر مسکن تاکید کرده که گرانی مسکن ربطی به ایشان ربطی ندارد گفت: اتفاقاً وزیر راه و شهرسازی در حوزه سیاست گذاری مسئول است و یکی از وزارتخانه‌های مرتبط است اگرچه وزارت صنعت معدن و تجارت هم در این زمینه نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی از زمان تصدی این پست تاکنون سه بار استیضاح شده گفت: اعتقاد داریم که مجلس با دولت می‌تواند وحدت داشته باشد اما برخی افراد قرائتشان از وحدت نادرست است و ترجمه آنها این است که نمایندگان ساکت بنشیند و نه تذکر ویا استیضاحی داشته باشند که این رفتار قطعا خیانت به مردم است .

وی گفت:‌وحدت این است که ما تهمت نزنیم و سیاه‌نمایی نکنیم یا دولت را تضعیف نکنیم و یا چوب لای چرخ دولت نگذاریم این دلیل نمی شود که اشکالات و تخلفات را گوش زد نکنیم لذا بر همین اساس سه مرتبه وزیر را پای استیضاح کشاندیم.

نماینده ملایر افزود:البته ورود به یک سری اقدامات غیرقانونی و غیر متعارف باعث شد استیضاح به ثمر ننشیند و هدف از استیضاح تنها برکناری وزیر نیست بلکه رفع اشکلات و ایرادات است که متاسفانه از طرف آقای آخوندی تلاشی برای رفع آن صورت نگرفته است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها