عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

عملکرد عباس آخوندی در حوزه مسکن قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید تعارض میان عرضه و تقاضا که منجر به تورم های غیر قابل کنترل در جامعه شده از سوی دولت مدیریت شود.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۴۳
عملکرد عباس آخوندی در حوزه مسکن قابل دفاع نیست

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود با تاکید بر اینکه در کشور سالانه بین یک تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مورد نیاز است گفت: اما آمار کنونی صدور پروانه های ساختمانی نشان می‌دهد حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پروانه صادر شده و تنها ۵۰ درصد نیاز مسکن در جامعه عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه هر دولتی برای حل معضل مسکن نسخه ای باید ارائه دهد گفت: دولت فعلی نسخه واحدی را برای دهک های متفاوت جامعه پیچیده که پاسخگوی شرایط فعلی کشور نیست.

نماینده لنگرود با اشاره به اینکه دولت برای تامین نیاز دهک های پایین جامعه باید شرایط خاص و اعتبارات مناسبی را در نظر بگیرد تأکید کرد: مسکن مهر توانست پاسخگوی نیاز اقشار آسیب پذیر جامعه باشد ولی متاسفانه دولت فعلی به گفته رئیس جمهور در این بخش کوتاهی داشته و در مورد مسکن اجتماعی که طراحی شد شاهد هیچ گونه اقدامی نیستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:وقتی تعادل میان عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد شرایط مطلوب نخواهد بود و نقدینگی سرگردان در جامعه ،‌در بخش هایی همچون مسکن سرمایه گذاری می شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم کنترل نقدینگی در کشور باعث شده که مسکن در کشوربه کالای سرمایه ای تبدیل شود گفت:تورم،‌افزایش نقدینگی در بازارو نبود مدیریت در کنار یکدیگر دست به دست هم داده و منجر به گرانی مسکن شده است.

نماینده لنگرود با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن هر پنج تا شش سال یک بار در کشور روی می دهد گفت: آخرین افزایش قیمت درسال ۹۱ اتفاق افتاد و با فشار دولت چند سالی ثابت نگه داشته اما در نهایت کنترل نشد و افزایش در این بخش منجر به بروز مشکلاتی برای جامعه شده است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه در مورد ارائه راهکار برای کنترل تورم بخش مسکن افزود: افزایش قیمت ها باید با اصلاح قیمت‌ها صورت گیرد ،اگر بازار به ایجاد تقاضا روی بیاورد همچنان افسار گسیخته باقی خواهد ماند لذا باید در این بخش با قدرت مدیریت بحران از طریق دولت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در مورد افزایش غیرمنطقی قیمت ها دولت و مجلس باید مدیریت کند تا قیمت ها به شرایط منطقی خود بازگردند گفت: دولت سیاستی را در زمینه کنترل قیمت‌ها اتخاذ نکرده وبنظر می رسد برای حل مشکلات فعلی بسته های عملیاتی و اجرایی را به میدان بیاورد و بگوید برای دهک‌های پایین جامعه چه کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد عملکرد وزیر فعلی راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی را در زمینه برنامه ریزی حمل و نقل تحسین می کنم اما در بخش مسکن عمل کرده ایشان قابل قبول نیست.

وی افزود:همانطور که در بازار ارز و طلا شاهد برخی بحران ها بودیم اگر در بازار مسکن سیاستی اتخاذ نشود که بتواند شرایط را کنترل کند در آینده شاهد بحران آفرینی هایی خواهیم که معضل سیاسی ،اجتماعی و امنیتی خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها