آیت الله کعبی در گفت‌و‌گو با جام‌جم آنلاین؛

احتمال شب قدر بودن بیست وسوم رمضان بیشتر است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که معصومین شب قدر را مردد بین چند شب نقل کرده اند، گفت: روایت قطعی درباره قطعی بودن شب قدر در میان شب‌های قدر نداریم اگرچه احتمال شب بیست وسوم بیشتر است.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۴۶
احتمال شب قدر بودن بیست وسوم رمضان بیشتر است

آیت‌الله‌عباس کعبی، در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین، با بیان اینکه شب قدر تلفیق قرآن و امامت است، اظهار داشت: قرآن در شب قدر بر انسان کامل، در محضر الهی نازل می‌شود. شب قدر بدون ولایت، همانند جسم بدون روح است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ابراز داشت: کارکرد ولایت اجرای قرآن کریم است و خداوند تبارک و تعالی سرنوشت نهایی جامعه بشری را در مسیر تکامل در پرتو قرآن و ولایت خواسته است و قرآن منهای ولایت گواهی است و ولایت منهای قرآن انزوا و جدایی است.

آیت الله کعبی ادامه داد: اراده الهی بر این تعلق گرفته است که شب قدر بیانگر نقش قرآن و ولایت در تحقق حیات پاک باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: لذا خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: " ما قرآن را در شب قدر فرو فرستادیم و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست؟ این شب از هزار ماه بهتر است. " یک شب قدر از هزار ماه بدون ولایت بهتر و برتر است و هزار ماه بدون شب قدر دارای هیچ ارزشی نیست.

آیت الله کعبی در پاسخ به این سوال که چرا شب قدر از هزار ماه بدون ولایت بهتر است، تصریح کرد: در قرآن آمده است این شب فرشتگان و روح به اذن پروردگارشان فرود می‌آیند، تا هر امری را تدبیر کنند. آن شب تا دمیدن صبح برای بندگانش شب رحمت است.

وی در ادامه گفت: در روایات آمده شب قدر، شب حضرت فاطمه زهرا است، در روایاتی دیگر نیز حقیقت شب قدر امیرالمومنین(ع) و در برخی دیگر نیز امام زمان (عج) است و اشاره بر این نکته دارد که قرآن بر انسان کامل نازل می‌شود .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، راه بهره‌مندی از معارف قرآن را ارتباط با ولی خداست دانست و گفت: بدون ولایت نمی توان از قرآن بهره‌مند شد چراکه در حدیث پیامبر(ص) که بعنوان وصیت نیز از ایشان ذکر شده است، اشاره به همین موضوع است و می فرماید: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ» یعنی ای مردم، قرآن و ولایت دو ثقل گرانبها هستند و از هم جدا شدنی نیستند و اگر زمانی جدا شدند، بدانید اسلام واقعی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: قرآن در دوران پیامبر نیز در پرتو ولایت پیامبر و عظمتش معلوم شد و مسلمین توانستند تمدن اسلامی را بنا کنند، جدایی قرآن از ولایت بعد از پیامبر به تدریج موجب انحطاط و عقب‌ماندگی مسلمانان شد.

وی با بیان اینکه معصومین شب قدر را مردد بین چند شب نقل کرده اند، تاکید کرد: روایت قطعی درباره قطعی بودن شب قدر در میان شب‌های قدر نداریم اگرچه احتمال شب بیست وسوم بیشتر است.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها