مسئول کمیته ویژه حقوقی قضایی مجلس بر ضرورت تشریح مبانی فکری استاد مطهری در رشته های فنی مهندسی تاکید کرد و گفت: مسئولان به تأسی از این بزرگ مرد عرصه علم آموزه های اسلامی را صرفا در کلام خلاصه نکنند و برای تکریم عملی فرهنگیان و رفع مشکلات معیشتی آنان تلاش کنند.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۹۶
تکریم معلم کلامی نباشد،مسئولان عمل کنند/ ضرورت تبیین اندیشه مطهری در رشته‌های ریاضی فیزیک و فنی

محمد علی پور مختار در گفت و گو با جام جم آنلاین با تاکید بر اینکه هفته معلم کاملا بجا با سالروز شهادت استاد مطهری پیوند خورده است، گفت: نقش این روحانی برجسته در شکل گیری انقلاب و در تئوری سازی انقلاب مبتنی بر احکام اسلامی تاثیر بسزایی داشته است. از این رو مزین شدن روز معلم با نام مطهری یک افتخار و یک فرصت برای جامعه فرهنگی محسوب می شود.

وی افزود: معلمان باید دنباله رو رسالت استاد مطهری باشند و اگرچه ممکن است به لحاظ معرفتی و علم با ایشان در یک راستا قرار نگیرند اما بیان و تشریح افکار او در مدارس حتی در کلاس های ریاضی،فیزک و شیمی و رشته های غیر علوم انسانی یک ضرورت است و سایر دانش آموزان و دانشجویان رشته های فنی هم باید از کتاب ها و آثار مطهری بهره و برداشت لازم را ببرند.

این نماینده مجلس روش تربیتی و پرورشی مطهری را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی این معلم وارسته بشمار آورد و تصریح کرد: تعداد زیادی از علما واساتید حوزه و دانشگاه روزگاری شاگرد مطهری بوده اند و در حال حاضر خود تربیت دهنده نسل فعلی جامعه هستند. بنابراین نگاهی که ما به جایگاه معلم داریم فراتر از نام معلم است چرا که طبق فرمایش امام (ره) تعلیم،تربیت و آموزش شغل انبیاست و طبیعتا فرهنگیان ما جا پای پیامبران می گذارند و در جهت هدایت بشر گام بر می دارند.

پور مختار خاطر نشان کرد: یک نظام آموزشی و پرورشی توسعه یافته مولود پیشرفت و توسعه هر کشوری خواهد شد و معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه ، موتور محرک این نظام هستند. پس شایسته است دولت و مجلس بیشتر از گذشته به این موتور محرکه توجه کنند تا با تمرکز و آسودگی خاطر بیشتری مولفه های توسعه دهنده کشور که همانا دانش آموزان امروز هستند را تربیت و آموزش دهند.

وی ابراز امیداوری کرد: با تاسی از اندیشه بزرگمرد عرصه علم و اندیشه، شهید مرتضی مطهری که هم در کلام و هم در عمل مبانی اسلام را در انقلاب نهادینه کرد و یکی از این مبانی کرامت انسان ها و قدر شناسی از مقام آن هاست، از زحمات همکاران فرهنگی کشور به شکل ارزنده ای قدرانی کنیم.

مسئول کمیته ویژه حقوقی قضایی مجلس افزود: بارزترین نوع قدردانی بدون تردید در رسیدگی به مشکلات معیشتی و امور رفاهی معلمان خلاصه می شود و مسئولان ما تنها به تکریم کلامی این عزیزان کفایت نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها