به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه در فضای هوایی ایران در روز گذشته سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۴۰
اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری درباره سقوط هواپیمای ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، این اطلاعیه به این شرح است: بعداز ظهر روز یکشنبه مورخ بیستم اسفند ماه یک فروند هواپیمایی جت تجاری از نوع چلنجر ۶۰ ثبت کشور ترکیه به علامت ثبت TC- TRB که از فرودگاه شارجه در امارات متحده عربی عازم فرودگاه آتاتورک استانبول بود، در مسیر هوایی UT۴۳۰، از صفحه رادار محو و در رشته کوه‌های زاگرس حوالی شهرکرد سقوط کرد.

این پرواز در ساعت ۱۶:۵۹ به وقت محلی وارد فضای کشور جمهوری اسلامی ایران شده و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلی دچار سانحه شد.

براساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور، خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع کرده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صفحه رادار محو شد. بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت بهره بردار ترک، این هواپیما دارای سه نفر خدمه پروازی و هشت مسافر بوده است.

ملیت دو نفر از مسافران اسپانیایی و بقیه سرنشینان تبعه کشور ترکیه هستند. همکاری دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه در خصوص بررسی سانحه از دقایق اولیه آغاز و هماهنگی‌های لازم در خصوص جستجو و نجات توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

مسئولیت بررسی سانحه با توجه به مقررات بین‌المللی با سازمان هواپیمایی کشوری ایران است و کشورهای ترکیه به عنوان محل ثبت هواپیما و کانادا به عنوان طراح و سازنده هواپیما می‌توانند درخواست همکاری در روند بررسی سانحه را مطابق کنوانسیون شیکاگو و ضمائم آن ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها